Eminent 2,5" eSATA Harde Schijf Behuizing Zwart Review

someone861 31 augustus 2013, laatste update op 9 oktober 2014, 473 views

Eminent 2,5" eSATA Harde Schijf Behuizing Zwart

Ik ben niet tevreden met de harde schijf behuizing, met name het dedicated voedingskabeltje heeft me nare dagen laten beleven met een niet tot nauwelijks te reproduceren probleem (y). Zie uitgebreide toelichting

Pluspunten

• eSATA

Minpunten

• Aparte voedingkabel

Ik ben niet tevreden met de harde schijf behuizing. Dit komt omdat de 2,5 inch harde schijf niet helemaal vast zit in de behuizing. Dit is de bedoeling als je de harde schijf veel zal verplaatsen. Wel ben ik tevreden met de esata aansluiting in combinatie met aparte USB voeding kabel. Gelukkig zal ik het product niet al teveel verplaatsen en zal hij vrijwel altijd naast mijn laptop staan. Voor de mensen die wel een goed verplaatsbare externe behuizing zoeken raad ik toch aan naar een ander product te kijken. Product is wel inclusief back-up software, but i don't care for that.

Update 09-10-2014: Wat een schijt kut kabeltje is de aparte dedicated voedingskabeltje. Het heeft me dik een jaar geduurd voordat ik wist dat het kabeltje enorme ellende kan veroorzaken op je laptop. Op het moment dat ik de kabel namelijk aansluit, slaat de HDD/SSD in mijn laptop vast. De rest van de laptop blijft werken, ook randapperatuur op mijn docking blijft werken. Als ik de kabel vervolgens weer loskoppel, dan doen de problemen zich niet meer voor. Sluit ik de kabel weer aan, dan bleef het probleem weer een bepaalde periode achterwege. Echter leek het wel alsof het probleem wel steeds sneller terugkeerde, totdat de laptop wisselde.....

De reden waarom dit zo lang heeft geduurd?? In het begin deed de e-sata het niet icm de mini-usb kabel aangesloten, echter als je de bovenste USB pakt (van de 2) dan wel. Maar dit kwam voornamelijk vanwege het feit dat het probleem erin sloop, het ging van af en toe naar continu in paar maanden tijd. Daarnaast heb ik me dockingstation propvol zitten, hdd vervangen door SSD, laptop is gestolen, laptop vervangen, hdd vervangen door SSD. Uiteindelijk dacht ik de oorzaak geisoleerd te hebben tot de voeding (me huis is niet geaard). Dit leek heel lang goed te gaan, ook weer toen ik het voedingskabeltje erin deed. Toen begon het af en toe weer. En inmiddels weet ik het zeker, GOOI DIE KUT KABEL WEG!

Heb jij ook een Eminent 2,5" eSATA Harde Schijf Behuizing Zwart?