Canon EOS 350D (8.0MP) Review
Ik heb net (2e hands) een 350D gekocht incl. externe flits. Ik heb er nu ook een Batterygrip bijgekocht, vooral eigenlijk vanwege de ruimere grip. De standaardbody is voor mijn handen net te kort (ik hou meer dan een pink over zeg maar...)
Qua kwaliteit is het gewoon een hele goede camera. De beeldsensor die erin zit is 8 MP, maar dat is voor mij ruim voldoende, want ik druk toch max. A4 af. Dus dat komt verder wel goed. Ik zit nog een beetje te stoeien met de instellingen (met name diafragma in relatie tot de sluitertijd), maar dat komt spelenderwijs goed.
De kleurechtheid is voor een beginner zeer goed te noemen. Ik heb met wat levels zitten spelen en dat was eigenlijk niet nodig. Ook komen de kleuren op mij heel echt over.
Hij is...
Pluspunten
Prijs Beeldkwaliteit
Minpunten
Redelijk klein Beetje plastic body
Eindoordeel
Qua kwaliteit is het gewoon een hele goede camera. De beeldsensor die erin zit is 8 MP, maar dat is voor mij ruim voldoende, want ik druk toch max. A4 af. Dus dat komt verder wel goed. Ik zit nog een beetje te stoeien met de instellingen (met name diafragma in relatie tot de sluitertijd), maar dat komt spelenderwijs goed.
De kleurechtheid is voor een beginner zeer goed te noemen. Ik heb met wat levels zitten spelen en dat was eigenlijk niet nodig. Ook komen de kleuren op mij heel echt over.
Hij is snel genoeg om goede foto's te maken. Hij is eigenlijk meteen klaar bij het aanzetten, dit i.t.t. de camera van mijn vriendin (Casio EX-Z80), wat natuurlijk ideaal is.
Een leuke koop als 2e hands, nieuw zijn er denk ik betere alternatieven. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Beter deze body met een betere lens, dan een duurdere 15 MP body met een flutlens...
Reacties (6)
de 350D heeft namelijk geen zelfreinigende sensor, en als je veel/vaak lenzen wisselt heb je binnen de 2 jaar problemen daarmee. In de garantie is dit natuurlijk gratis, maar daarbuiten loopt het aardig op.
Verder lijkt het me voor de review goed dat je deze later uitbreid, nu is het meer een stukje waarom je hem gekocht hebt, niet hoe hij functioneel/kwalitatief in elkaar zit. Voeg dan gelijk evne foto's toe, het is tenslotte een camera
bleek dat door een kleine hoeveelheid stof sommige modellen "crashten" (weet ook geen details) en mijn exemplaar is zonder kosten door canon gerepareerd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn