Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

HP ProDisplay P221 Zwart Review

Miro_NL 28 augustus 2013, 368 views

HP ProDisplay P221 Zwart

Pluspunten

• De control options zijn redelijk goed, je kan best veel met instellingen doen.
  • Er zijn enkele preset Profiles die veel tijd kunnen sparen m.b.t. instellen.
  • Hij is klein genoeg om niet al te veel ruimte in te nemen op je bureau maar heeft genoeg pixels om meerdere apps naast elkaar te leggen.
  • Hij kan op de muur gemonteerd worden.
  • Best snelle responstijd en heeeel weinig ghosting. Alhoewel ik geen games op werk mag spelen.
  • Maar als ik van de ene app naar de andere switch, merk ik niks van ghosting.

Minpunten

• Kleurenweergave is niet ideaal. Alles lijkt net een beetje "washed out" te zijn.
  • Zelf vind ik de formaat net te klein voor 1920x1080 pixels. Voor de FullHD resolutie raad ik aan toch een monitor van minstens 23 inch - ivm leesbaarheid en zit afstand.
  • Ik wil mijn monitor minstens 80cm tot 1m van mijn ogen hebben, en om zoveel mogelijk productiviteit te halen uit de FullHD resolutie, is een 24 inch monitor nodig. Vind ik.

Ik heb deze monitor gekregen op werk om te testen.
Ik ben niet onder de indruk.
Naast deze HP heb ik een LG 24EB23 staan. De kleurenverschil is aanzienlijk.
De HP ProDisplay P221 heeft een lagere helderheid maar hij doet ook iets raars met de kleurenweergave. De kleuren lijken een beetje "washed out", gemixt met grijs, als of er een dunne waas overheen is gelegd.
De bovenkant van het scherm heeft het meer dan de onderkant.
Misschien ligt het aan deze exemplaar. Maar ik ga hem niet aanraden als de nieuwe standaard monitor van ons kantoor. Hij is net niet goed genoeg voor dagelijks gebruik, 8 uur per dag.

Gezien mijn ervaring hiermee, heb ik hem nu als tweede monitor voor Outlook.
Primaire monitor is een 24 inch LG 24EB23TM

• HP Compaq 8000 Ultra Thin Desktop

Heb jij ook een HP ProDisplay P221 Zwart?