HP Compaq Tablet PC tc4400 Review

kemmel 1 september 2008, 818 views

HP Compaq Tablet PC tc4400

Pluspunten

• Compact en licht
  • Stevig gebouwd
  • Goede batterij

Minpunten

• Geen DVD drive

Tot nog toe de fijnste laptop die ik heb gehad, met een volle standaard accu kan ik bijna 4 uur werken. Boordevol extra's zoals de digitale touchscreen (alleen te bedienen met de pen), bluetooth, lichtsensor voor automatische helderheidinstelling van het scherm (werkt niet zo heel geweldig, maar wel veel fijner dan telkens zelf de helderheid in moeten stellen). Overigens is het scherm niet super helder, dus als de zon schijnt is het wat lastiger afleesbaar, maar dat geldt denk ik voor vrijwel alle laptops.

Door de dual core processor is het systeem lekker vlot. De laptop is al wat langer op de markt en werd daarom met Windows XP geleverd. Dat was voor mij een pre omdat Vista meer vermogen gebruikt en toch wel een stukje trager is dan XP.

Standaard zit er drie jaar 'pick up and return' garantie op de laptop, voor ongeveer 100 euro koop je daar on-site garantie bij. Wel zo handig, want dan hoef je hem niet zo lang te missen.

Het enige gemis is een dvd drive, maar bij dit formaat laptops zijn die meestal niet aanwezig.

Ook een docking erbij gekocht voor het stationaire werk. Enige minpuntje is dat de laptop niet herkend dat ie gedockt is, waardoor je ook niet de mogelijkheid krijgt om te undocken en diverse instellingen niet handig bewaard worden. Maar dit is vast wel in te stellen, moet nog even kijken hoe...

Bij de beoordeling van de prijs twijfelde ik tussen voldoende en goed omdat het laptopje in verhouding erg duur is, maar daar staat tegenover dat de batterij het lang volhoudt en hij niet erg warm wordt.

Heb jij ook een HP Compaq Tablet PC tc4400?

Wil je ook een eigen foto er bij zetten?