Toshiba Canvio Desk 3,5 3TB Wit Review

Devil777 24 augustus 2013, 1.417 views

Toshiba Canvio Desk 3,5 3TB Wit

Pluspunten

• Prijs/GB superieur aan alle interne 3TB schijven wanneer hij in de aanbieding is.
  • Energiebesparend.
  • Snel

Minpunten

• Vrij groot en log
  • Betrouwbaarheid niet helemaal duidelijk (waarom wordt hij voor dumpprijzen verkocht?)

Mobiliteit Score: 2
Korte review: Mooi apparaat, met externe 12V adapter en USB 3.0 Gaat alleen aan als de USB poort in gebruik is en gaat uit zichzelf uit wanneer hij niet gebruikt wordt en ook weer vanzelf aan wanneer hij wordt aangesproken. Dit werkt buiten het OS om. Ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar op Amazon staan wel een aantal negatieve berichten m.b.t. betrouwbaarheid.

Ik zou deze alleen kopen voor het bedrag van 76 euro, waar je hem af en toe voor kan kopen. (ik heb hem bij Saturn gekocht)

Het is niet mogelijk de schijf uit de behuizing te halen zonder de behuizing te slopen.

Vertrouw nooit essentiële data toe aan één apparaat!

Doordat het een USB apparaat is, wordt er veel van de CPU gevraagd bij IO acties. Hoe daar rekening mee.

Heb jij ook een Toshiba Canvio Desk 3,5 3TB Wit?

Zelf voor ¤ 75 bij Saturn.nl gekocht in juli 2013. Daarna dit product niet meer voor een dumpprijs gezien. Toen was op Tweakers.net de prijs per GB 23 eurocent voor deze schijf.

Nu is het goedkoopst wat ik zie 29 eurocent per GB, maar dat geeft een vertekend beeld, want de verzendkosten komen er nog bij. De goedkoopste per GB lijkt me nu de Samsung D3 Station 3 TB met 31 eurocent per GB, inclusief verzendkosten.

De schijf heeft het altijd goed gedaan.

Deze heb ik aangesloten op een USB3 pci express insteekkaartje. Als deze aangesloten is en ik start de pc opnieuw, dan is de schijf niet meer benaderbaar. Dan moet ik eerst de usb3 stekker eruit halen en er weer in doen, of in de andere poort, of eerst in een USB2 poort of het USB3 apparaat in apparaatbeheer eerst verwijderen en dan weer laten vinden en installeren...

Dus dat is wel een nadeel van deze USB3 schijf. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Heeft het te maken met de interne schijflogica? De partitiestijl is MBR. Zou het helpen om er GPT van te maken? Al kan ik deze dan niet meer met de tv recorder of met de TV gebruiken.