Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung E250 Zilver Review

-Niels- 30 augustus 2008, 895 views

Samsung E250 Zilver

Pluspunten

• MP3-speler
  • Uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• iets minder bereik t.o.v. een verouderde 3310

Included in package

Samsung SGH-E250
Simpele headsead/oortelefoon
Reislader
User manual

Featureset

De telefoon bezit qua "opvallende" features
- uitbreidbaar geheugen
- mp3 speler en fm radio
- vga camera

Ik was persoonlijk opzoek naar een simpele telefoon om te bellen, sms-en en om als muziekspeler te dienen voor op de fiets. Dat doet deze telefoon prima en met een prijs van 60-70 euro is hij daarmee een van de goedkoopste.

Bereik

Hierover ben ik iets minder te spreken. Het bereik is wel stabiel maar toch minder goed dan de nokia 3310 waarmee ik het vergeleek. Het is niet zo dat dit problemen oplevert maar op plaatsen met slecht bereik heeft de Samsung eerder de neiging weg te vallen dan de Nokia. Overigens is dit bekeken i.c.m. een Vodafone abbo.

Accuduur

Kan ik kort over zijn, bij normaal gebruik enkele dagen. Overigens is de mp3 speler geen grote aanslag op de accu.

Gebruiksgemak

De toetsen zijn prima te gebruiken (ook met grote vingers) en de menu's zijn goed ingedeeld. Ook zijn de sneltoetsen goed in te stellen. Wel jammer is dat de mp3 speler niet te minimaliseren is; je kunt dus niks naast muziek luisteren doen.
Daarnaast heeft Samsung een prima programma om de telefoon met je pc te syncroniseren. Zo is het o.a. mogelijk je adresboek op de pc te bewerken, sms/mms berichten te sturen vanaf de pc en bestanden over te zetten. Dit icm een bluetooth dongle om van de kabeltjes af te zijn.

Design

Is persoonlijk, foto's genoeg te vinden. Overigens is momenteel ( eind aug. 2008) alleen de zilveren versie te vinden in Nederland. En ja, meestal zit t ding gewoon in mn zak.

Bouwkwaliteit en afwerking

Lijkt me best redelijk. Uiteraard is het afwachten hoe bijvoorbeeld de slide functie zich over een tijd houd. Tot nu toe geen slecht ontworpen dingen gezien tenminste.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Nog geen problemen ondervonden.

Het grote pluspunt van deze telefoon, voor 60-70 zijn er weinig alternatieven te vinden die dezelfde featureset bieden.

• Belkin Bluetooth usb dongle

Heb jij ook een Samsung E250 Zilver?

Erg goede review, niet te lang. :)

Ik heb dit apparaatje ook, al zo'n 4 jaar. Hij doet het nog steeds, maar begint nu wel een beetje af te takelen; Klepje voor de oortjes-aansluiting zit los, af en toe loopt het toestel vast (batterij eruit halen), en aangezien hij een aantal keer in het zand is gevallen, gaat het open- en dichtschuiven ook niet heel gemakkelijk meer.

Verder ben ik het op de meeste punten met je eens; het bereik is snel weg, en de prijs is (meer dan) prima.