Jiayu G4 High Edition Wit, Zwart Review

Eljo_M 23 augustus 2013, laatste update op 24 augustus 2013, 12.228 views

Jiayu G4 High Edition Wit, Zwart

Pluspunten

• Batterij 3000MAh die bovendien ook verwisselbaar is.
  • CPU 1.2Ghz quad-core Advanced\Turbo
  • GPU Power VR SGX544
  • IPS OGS with Corning Retina Gorilla Glass 2.
  • Resolutie van 1.280 op 720 pixels 312 ppi
  • 64GB max MicroSD
  • Dual sim, zowel een micro-sim als een mini-sim
  • 2 cameras, back 13megapixel front 3 megapixel auto focus.
  • 1080p voor filmen
  • LED flitser.
  • Het geluid goed instelbaar tot zeer hard.
  • Android 4.2.1 Jelly Bean

Minpunten

• Chinese apps op die er niet af kunnen
  • accu laden ongeveer 4 uur.

Dit is mijn eerste review dus vraag gerust als je iets mist.

De telefoon heb ik ter vervanging van een Wolfgang AS45 dual-core welke ook prima was.

Eerlijk gezegd zie ik qua snelheid niet veel verschil tussen de wolfgang en deze. Ik denk dat dit komt omdat ik er geen spelletjes op speel en de apps die ik gebruik niet die kracht en snelheid vragen. Voor de normale gebruiker is deze telefoon dan ook een top telefoon waar ik tot nu toe geen spijt van heb.

Mijn irritatie lag bij alle voorgaande telefoons bij de gebruiksduur van nog geen 10 uur op de manier waar ik hem gebruik.

Review Jiayu G4s:

Batterij

De batterij 3000MAh is een verademing. Ik Facebook, Twitter, Instagram, fotografeer, film, Whatsapp, mail, internet, scan documenten enz. na 2 dagen gaat hij vaak met 15% aan de lader (48h). Omdat de accu zo groot is duurt het laden ook ongeveer 4 uur.
Standby Time: 100-150 hours

Scherm

Het IPS OGS volledig lamineren scherm is sterk is super retina gorilla 2. Op internet zie je iemand met een hakbijl op het glas, geen krasje. [ http://youtu.be/0YYU1oARHYY ] Het scherm is zeer helder zelfs in een lagere setting van ongeveer 40% zie je nog alles. Het 4,7 inch-formaat gecombineerd met een HD resolutie van 1280 op 720 pixels zorgt voor een pixeldichtheid van 312 ppi 16miljoen kleuren 5 punts Multi-touch. een zeer scherp beeld, zonder zichtbare pixels.

Looks

De telefoon is 10mm dik, ongeveer de dikte van een iPhone 4 en ligt net zo comfortabel en solide in de hand. De bouwkwaliteit lijkt zeer goed de dunste weegt 154 gram wat best gemiddeld is. 133 x 65 x 10mm.

Foto's van contacten komen bijna volledig op het gehele scherm

Geluid

Het geluid is werkelijk zeer hard vergeleken bij mijn eerdere telefoons maar goed instelbaar. Yamaha proffesional audio chip. 3.5mm jack

MP3, AAC, WAV enz.

- Radio FM

Video

AVI, MP4, FLV, 3GP, MOV, ASF,MPEG,RMVB enz.

Camera

Er is een back en een front camera waarbij 13Mp BSI CMOS een uitkomst is. De camera is snel genoeg voor scherpe plaatjes of filmpjes. Vooraan is een 3 megapixelcamera voorzien om te videobellen. Voor fotograferen en filmen zit er een prima app op met veel mogelijkheden. De telefoon is uitgerust met een felle LED flitser en auto focus.

Ik heb wat foto's geplaatst maar daarvoor moest ik deze heel klein maken en qua pixels verminderen ivm de voorwaarden van upload. de echte kwaltijd is dus 10x hoger. Het uploaden van de Breedbeeld foto's gaat ook niet echt

Connectie

De Antennes zijn zo ver ik gebruik snel en hebben een zeer goed bereik. 3G heeft eigenlijk altijd vol signaal in mijn omgeving (Amstelveen) en ik gebruik Ziggo wifi overal waarbij de telefoon zeer soepel van router naar router hopt zonder problemen. De GPS geeft meestal binnen een minuut exact aan wat de locatie is in elke app dus geen problemen.

- GPS A-GPS +EPO, WIFI 820.22 b/g/n, Bluetooth 4.0 +EDR, FM, Gyroscope,Compass,Gravity Sensor, Proximity Sensor, Light Sensor

- G2 GSM: 850/900/1800/1900 MHz,

Hardware

RAM: 2GB
ROM: 32GB

Software

Er zitten een paar Chinese apps op die er niet af kunnen maar waar je ook in gebruik verder geen last van hebt. Wel nemen deze voor mijn gevoel wat te veel aan ruimte in maar ik heb tot nu toe meer dan genoeg voor wat ik doe. De app Superuser is mij vreemd en conflicteert met Comodo Mobile Security maar beide apps werken verder prima.

Ebook UMD, TXT, PDF, HTML, RTF, FB2…
Phone Book: More than 10000 contacts
Google Market

Benchmarktests

De Test laat zien dat de JiaYu G4 smartphone een snelheid heeft van 13022 points met de MTK6589 quad-core chipset. Wat Advanced of Turbo inhoud op deze G4 weet ik niet de standaard G4 haalt 12251 points.

In de Doos:
1 x Jiayu G4 Advanecd Mobile Phone
1 x 3000mAh Battery
1 x USB cable
1 x Charger

De telefoon komt gewoon van de Nederlandse webshop dualslim met alle bijbehorende wettelijke garantie, service en reparatie indien nodig. Ik heb de eigenaar ontmoet en ben zeer te spreken over zijn service en advies per mail en Twitter.

Groet @Eljo_M

Heb jij ook een Jiayu G4 High Edition Wit, Zwart?

Een productreview mag wel wat uitgebreider, zoals benchmarks, GPS tests, installatiegemak, fotokwaliteit, enz. Ook wat foto's zouden niet misstaan. Punten die je aangeeft bij positief en negatief kun je uitgebreid verwerken in de reviewtekst.

Verder is het totaal niet relevant waar het toestel vandaan komt. Op deze manier lijkt het meer op een verkapte reclame.
Vooral de GPS test ben ik ook wel in geďnteresseerd :)

maar zoals hierboven gezegd wordt: benchmarks grafiekjes

misschien nog wat aanvullingen daarop: Dagelijks gebruik, en dan met name de "rare" dingetjes waar je tegen aan loopt.

een stukje over waarom je voor een china phone gekozen hebt en hoe het bestel process gegaan is.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb werkelijk geen enkel probleem met de GPS en pakt een locatie snel op. Als je me kunt vertellen hoe ik een bepaalde test zou kunnen doen en met welke apps probeer ik dat graag.
Voor benchmarks kan bv Antutu gebruiken. Deze apps kan je gewoon installeren en desinstaleren.

Voor GPS zijn er veschillende testporgramma's

zie: https://play.google.com/s...ch?q=gpstest&c=apps&hl=nl

Wat voor de meeste belangrijk is hoe nauwkeurig is ie, en hoe snel vindt ie satelieten. Hoe werkt het spul met bv. Sygic ofzo.

Wat mijn weeral interesseert is of je gesprekken kan opnemen met deze smartphone. Volgens de ene handleiding moet je op de menu-knop drukken tijdens een gesprek en volgens de andere moet je naar Menu --> More --> record gaan om gesprekken op te nemen.

Als je mij PM kan ik wel een paar apps doormailen om het een en ander uit te proberen.
3D test 2328

Antutu13684
Heel erg bedankt voor je reactie. Het bis natuurlijk mijn eerste review en iedereen blijkt daar zijn deel in terug te willen zien. Ik heb werkelijk geen idee wat dat allemaal is.

Io het forum zag ik al die vragen over kopen in China terwijl dit geheel niet nodig is vandaar de melding. Waarom ingewikkeld doen als het makkelijk kan dacht ik zelf.

De opsplitsing van punten en uitleg is een prima tip, ga eens kijken hoe dat het beste verwerkt\aangepast kan worden, dank.

Over benchmarks en testen..... daar wil ik best iets mee doen als ik wist hoe en als deze non-destructief voor mijn telefoon zijn. Zelf heb ik er niets mee. Ik heb testen van spullen gezien met dezelfde meetapparatuur en verschillende uitkomsten. Maar ik ben de beroerdste niet, als mij wat handvatten worden gegeven hoe of wat wil ik me daar wel op storten ;-))
Beoordeling aangepast naar aanleiding van de toegevoegde punten in de review.
Hoelang heb je hem inmiddels? heeft het toestel nog geen kuren?
Ik las in een andere review namelijk dat na een paar maanden het toestel kuren begon te krijgen :/
De telefoon 2 maanden in bezit en nog geen problemen ondervonden.
Ik heb het toestel nu een maand of drie in gebruik en heb eigenlijk geen klachten. Zelfs de gps doet het goed. Er laat geen verf los, telefoon ziet er nog uit als nieuw. Scherm blijft ongemeen goed, accuduur blijft ook top. knopjes blijven werken, vallen er niet af en springen er ook niet uit. Ik krijg nergens het gevoel dat ik een budget telefoon gebruik.
Gelukkig!
Inmiddels is de G4 Advance onderweg (de weer net iets nieuwere versie geloof ik :) )
Hoop hem volgende week al ergens binnen te krijgen :9~
Misschien dat ik daarover na tijdje testen ook eens een review kan proberen :D
werkt deze goed in belgie...? qua telefoneren bedoel ik dan.. ?? iemand al ervaring mee ? (zelf zit ik bij proximus)
Ik zie niet in waarom niet. De telefoon kan over de gele wereld worden gebruikt. Daar is België of een provider geen uitzondering.
Zit er verschil welk simkaart slot je gebruikt ?
Of zit hier geen verschil in ?
Timbe ik begrijp de vraag niet. Er zijn 2 slots voor een simkaart. In elk kan er 1, dualsimm. Je kunt ze alle 2 ook gebruiken.
Ik bedoel of ze alle twee data en normaal telefoon ondersteunen.
En of als je maar 1 simkaart gebruikt er zeg maar een voorkeur slot is.
Zeg maar een slot die als eerste gebruikt dient te worden.
Er is een normaal en een mini sim slot deze doen verder exact hetzelfde zo ver ik kan testen maakt het niet uit welk slot je gebruikt. De telefoon geeft zelf aan in slot x is een sim gedetecteerd of sim x is leeg.
Laat maar, verkeerd gekeken :)

[Reactie gewijzigd door dickydick666 op 14 oktober 2013 16:51]

Ik heb de telefoon zelf nu een week of drie en ben meer dan te spreken over de telefoon als geheel. Meer dan snel genoeg voor tot nu toe alles wat ik er mee doe inclusief spelletjes. Alleen de camera is niet zo best. Overigens doet ook de gps het prima met gemiddeld 7 tot 8 satellieten en een nauwkeurigheid van een meter of zes.
Wat is volgens jou een probleem met de camera? De cam of de app?
Beetje late reactie maar toch nog maar even gegeven. Vooral bij minder licht worden de foto's nogal blauw. De led flitser werkt dan eigenlijk ook niet erg lekker waardoor er alleen fatsoenlijke foto's te maken zijn bij goed daglicht. Tevens duurt het maken van een foto lang waardoor het moment de helft van de keren al weer voorbij is.

Ik snap ook niet waarom ze persé een 13 Mpixel camera op een telefoon willen monteren. Naar mijn mening kunnen ze beter een 5Mpixel camera gebruiken dna zo veel mogelijk pixels op de chip proberen te bakken. Ik denk dat dat de fotokwaliteit bij minder licht ten goede gaat komen.
@Eljo_M heb je toevallig de link van de site waar je de telefoOn heb gekocht of iemand anders met tips voor goede site's
Bij dualslim.nl maar volgens mij is dit model al niet meer In hun sortering.
Heb hem afgelopen donderdag besteld en vandaag ontvangen. Kosten a 170,- euro incl cover. Dhl expres moest ik nog 17,50 betalen... Mooi phone voor goede prijs...
Mooi zo, succes er mee ;)
De andere review vermelde dat het scherm na een aantal maanden lichte vlekken begon te vertonen alsook dat de trilfunctie het niet meer deed.
Wat is jouw ervaring na een aantal maanden met het toestel te werken, merk je zelf gebreken op?