Specificaties 15,6" (1366x768), 524GB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus S56CB-XX009H Review

Panoleon 21 augustus 2013, 2.584 views

Asus S56CB-XX009H

Pluspunten

• SSD opstart schijf
  • goede video kaart
  • robuuste bouw
  • goede performance
  • Veel aansluitingen
  • Zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bij spelletjes zuigt de accu leeg en wordt hij warm.
  • Spiegelend beeldscherm.
  • Geluid is niet echt mooi

Algemeen

Doel was om voor 500 een laptop samen te stellen die voor een beetje gamen, Office en mail goed te gebruiken was. Een apparaat die je even gebruikt om te kijken naar het weer of verkeer/ recept om te koken en dan weer opzij te zetten. Dat is ons niet gelukt. Vandaar dat we onze grens verlegd hebben naar 500 - 700. En zoals je aan de reviews van dit segment al zult merken : je zult altijd concessies moeten doen. Bij ons was het een afweging tussen:
- processor --> minimaal i5
- videokaart --> minimaal de GForce GT740M
- intern geheugen --> minimaal 8
- SSD erg wenselijk
- klein = fijn.
- DVD-speler = wenselijk

Het intern geheugen is dus gesneuveld en bijgesteld naar 4GB. Een gok die goed is uitgevallen.

Eerste indruk:
- Erg snelle PC doet alles gelijk wat je wilt.
- Minecraft 128 mod: perfect
- Aansluitingen: meer dan genoeg.
- Erg stevige bouw en inderdaad: het is eigenlijk een ultrabook en geen laptop.

Beeld:
- Scherp en helder
- Spiegelt enorm bij laag ingestelde helderheid.

Performance
- Snelheid van reageren: perfect.
- Opstarten binnen 3 - 7 seconden al naar gelang de gewenste energie stand.

- Geluid tijdens het gebruik: minimaal.
- Accuduur bij spelletjes en WIFI: maximaal 2 uur.
- Accuduur tijdens Office of internet: 4 uur.
Warmte ontwikkeling is aanwezig, vooral met spelletjes. Maar dat was te verwachten. Heeft geen invloed op het spel.

Toetsenbord voor een laptop ok. niets op aan te merken.
Pad: gevoelig genoeg, maar reageert soms anders dan je gewend bent en dan zijn ineens de instellingen anders. Nog steeds een raadsel voor ons.

Conclusie:

voor een respectabel bedrag heb je een mooi apparaatje in huis. Er zitten minpunten aan, maar voor deze prijs moet je concessies doen. Ik heb deze gedaan in intern geheugen en blijkbaar een spiegelend beeldscherm. Maar achteraf zou ik hetzelfde weer gedaan hebben. Echt een aanrader wanneer je aan de onderkant van de markt wilt kopen.

Heb jij ook een Asus S56CB-XX009H?