WD My Book World Edition 750GB Review

Vinnie82Newbie 29 augustus 2008, laatste update op 29 augustus 2008, 749 views

WD My Book World Edition 750GB

Pluspunten

• Goed te benaderen vanaf elke pc
  • Goed te tweaken
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• Overdrachtssnelheid

Features Score: 5
Ik heb 2 maanden geleden de 500GB versie gekocht, maar bij het kopiŽren van grote bestanden bleek dat de netwerkpoort defect was (dit werd bevestigd door een medewerker van WD). De schijf opgestuurd naar WD en een paar weken later kreeg ik de 750GB versie thuis gestuurd. Perfecte ondersteuning van WD dus.

Het is werkelijk waar een heerlijk apparaat, mits je weet wat je er allemaal mee kan en hoe je dat moet doen. Ik gebruik hem nu bijvoorbeeld als media server om films, muziek en foto's te streamen naar mijn XBOX360. Het is even tweaken met de juiste software, maar dan werkt het ook als een zonnetje.

Hij is ook goed te benaderen vanaf elke pc (zonder Mionet) en je kunt met een wachtwoord beveiligde mappen aanmaken, dus bijv. per gebruiker een eigen map waar de rest dan niet bij kan.

Het enige minpuntje is wat mij betreft de overdrachtssnelheid, maar ik begin gewoon met overzetten als ik naar bed ga en de volgende dag is hij dan echt wel klaar met films van 10GB. Ook de geluidsproductie had misschien iets lager mogen zijn, maar daar merk je eigenlijk alleen wat van als het verder muisstil in huis is. En met de films die ik kijk als hij aan staat, zal dat nooit het geval zijn.

Heb jij ook een WD My Book World Edition 750GB?

Ziet er leuk uit, misschien handig om er een foto van te maken... ;)
Goede review! Hoe stream je video naar je Xbox 360 als ik vragen mag? Via USB of via het netwerk?