Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC q2963Pm Zwart Review

jozefjoris 20 augustus 2013, laatste update op 20 augustus 2013, 4.062 views

AOC q2963Pm Zwart

Pluspunten

• gunstige prijs (vanwege Ibood)
  • goede en scherpe beeldkwaliteit
  • erg hoge resolutie (beter om op te werken, surfen, gamen en video bekijken)
  • interne luidsprekers aanwezig voor noodgevallen

Minpunten

• DVI dual link kabel niet inbegrepen (vanwege Ibood, want op voorhand onduidelijk want geen toebehoren vermeld: http://be-nl.forum.ibood....219_beeldverhouding_wfhd/ ; op AOC-site wordt deze er wel bij vermeld: http://www.aoc-europe.com...seCacheHash=1&showUid=249)
  • (- lage kwaliteit interne luidsprekers)

Vormgeving is neutraal en stijlvol. Het scherm is heel dun. Prijs was gunstig want op Ibood gekocht voor 369.95 (+ 8.95 verz.).

Ik ervaar een goede beeldkwaliteit. Beter dan mijn dan mijn vorig scherm (Samsung 226BW).

Resolutie 2560X1080 (21:9) is zeer aangenaam om op te werken/surfen want je kan ruim 2 documenten/webpagina's of andere zaken naast elkaar zetten en daarnaast nog een dun chatvenster zetten (zoals bvb skype of googlechat). De hoge resolutie is ook fantastisch om naar films en documentaires te kijken. Deze zijn veelal in 21:9 dus geen zwarte banden meer. Ook super om op te gamen, je ziet veel meer dan op een scherm met lagere resolutie en smallere beeldverhouding.

Als ik werkt op resolutie 2560X1080 kan ik niet tegelijk een tweede monitor aansturen, maar dat ligt uiteraard niet aan de monitor, maar aan de beperking van mijn videokaart (Radeon HD 4850) > misschien toch het vermelden waard.

De interne luidsprekers aan het scherm stellen niet veel voor, maar ik gebruik sowieso goede pc luidsprekers (Bose Companion 5). Deze hoefden er voor mij niet op te zitten, maar kunnen misschien toch van pas komen in bepaalde situaties.

DVI dual link kabel niet inbegrepen bij aankoop. Deze moest ik zelf aankopen. Heb deze gevonden voor 16 euro bij Coolblue (gratis verzending). Er zaten wel een HDMI en CRT kabel bij, maar daarmee kan je de hoogste resolutie niet halen, dus daar ben je niet zoveel mee. Op de site van AOC staat er de HDMI-kabel erbij geleverd wordt, op de site van IBood stond er niets over bijgeleverde kabels. Dan vind ik wel dat het overeenkomstig moet zijn met wat AOC vermeld.

Verder nog geen negatieve zaken ervaren aan de monitor. Maar ik heb deze wel nog maar 2 weken. Dus qua duurzaamheid, kan ik voorlopig niets zeggen. Via Ibood heb ik wel 3 jaar garantie, wat wel mooi is. Hopelijk doe ik er nog veel langer mee.

Na mijn SSD vertex, wat mijn pc veel sneller maakte, is dit breedbeeldscherm een ferme verbetering wat betreft efficiŽnt en effectief werken met mijn pc.

Heb jij ook een AOC q2963Pm Zwart?

In hoeverre gaat het goed met de framerate met gamen? Weet natuurlijk niet wat voor spellen je speelt, maar heeft de hogere resolutie een grote impact op het aantal frames per seconde?
als je van 1680x1050 ineens naar 2560x1080 zal het toch zeker weten een stuk meer kracht kosten om je game te draaien. 56%? meer pixels, indien je voldoende geheugen heb ga je misschien van 100fps naar <50fps (hele ruwe schatting)

Ik ben zeker wel geintresseerd in dit scherm, veel pixels voor een redelijke prijs..en volgens de gamers 1 van de betere in het segment
Dual dvi kabel kreeg ik er overigens ook niet bij vanaf de media markt.
Ik vind overigens de monitor stand/voet nogal lomp groot.