Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTA 19" Review

TGEN 18 maart 2007, laatste update op 22 augustus 2008, 3.922 views

Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTA 19"

Pluspunten

• Zeer goede beeldbuis;
  • twee HD15 ingangen;
  • ruime configuratiemogelijkheden;
  • goede constructie;
  • USB hub;
  • koptelefoonuitgang.

Minpunten

• Gebrekkige geluidskwaliteit uit ingebouwde speakers.

Zeer goede monitor. Het scherm zelf laat zich aan alles tweaken, van kleurtemperatuur tot het pas van het elektronenkanon tot in de kleinste details. Opzetten voor de meest ideale Adobe RGB / sRGB weergave is wel even werken (vanaf de fabriek is hij immers 'populair' ingesteld, dwz, met veel blauw in het wit), maar dan heb je ook wat.

Resolutie en verversingsfrequenties zijn zeer goed, ook in 1600x1200 op 100Hz is het scherm uiterst scherp. De hogere resoluties worden wat vager, maar de verversingsfrequenties blijven mooi hoog, behalve bij de allerhoogste resoluties. De lagere resoluties werken allemaal uitzonderlijk goed, en met verversingsfreqeuenties van meer dan 200Hz zijn zelfs TV-opnamen van dit scherm mogelijk zonder irriterende flikkeringen.

De monitor biedt verder een uitgebreide collectie connectors en extras, zoals een USB poort met 4-poorts USB 1.1 hub, 2 HD15 ingangen, een audio ingang met koptelefoon uitgang en twee, overigens niet bijster goede, 0.5W speakers. Switchen tussen beide HD15 kanalen gaat gemakkelijk met een knop aan de voorkant van de voet.

Verder is het scherm ook goed beschermd tegen elektromagnetische invloeden van buitenaf, zowel areaal als over het elektriciteitsnet. Ook het glasoppervlak is goed, makkelijk schoon te maken en met goede antireflectieve eigenschappen. Ook is het plastic van de behuizing niet echt gevoelig voor invloeden van licht: ik heb nog geen verkleuringen kunnen ontdekken.

Heb jij ook een Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTA 19"?

Leuke Review..

Maar even een vraagje.

Ik heb zelf de oudere versie de 903DT maar daar heb ik nogal het probleem dat het erg moeilijk is om alles kwa beeld recht te krijgen. En als ik alles perfect heb ingesteld dan reboor ik mijn computer en dan zijn soms de instellingen naar de knope..

Heeft deze DTA hier ook last van ?
In zekere zin nog wel, maar dat herstelt zichzelf na zo'n 5 tot 10 minuten van het aanzetten. Ikzelf heb er dan geen last meer van, maar direct na het booten kan het wel vervelend zijn.
Ik heb de hm903dt zelf ook (te koop staan). Bij mij was het hooguit zo dat het beeld ietsiepietsie verschoven was wat makkelijk te verhelpen is. Vond het een prima monitor, draaide 'm altijd op 1280x960 wat m.i. de meest logische resolutie is voor deze monitor.