Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB Review

zofman 9 mei 2005, 563 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB

Pluspunten

• De lage prijs

Minpunten

• Drive wordt te heet
  • Maakt veel lawaai
  • RMA is spannend

Na 3 maanden plots rijp voor RMA. Zonder waarschuwing vanuit de SMART status, die ik kort voor de crash nog bekeken had in AIDA. De Drive werd erg warm en maakt behoorlijk lawaai.Zeker in verhouding tot de western digital HD die in de PC erbij geprikt is. Dit is ook niet de eerste drive van Maxtor die ik heb moeten terugsturen. Ik wacht nu op de retourzending vanuit Hongarije, maar het trackingnummer van UPS klopt niet?! Dus het wordt spannend of ik hem ooit nog terug zie. Gezien de ervaringen van andere gebruikers ben ik ook wat onzeker geworden van de rol die de retour-drive gaat spelen. Voor mij geen Maxtor meer. Het feit dat je niet eens een fatsoenlijk e-mail adres kunt vinden voor vragen over de shipping getuigt niet echt van betrouwbaarheid.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB?

Toen ik mijn schijf stuurde naar maxtor heb ik in 2 weken tijd al een vervangende binnen gekregen. Het betrefte een ATA 160GB 8mb cache. Ik weet niet of het me eigen fout was kwa statisch of dergelijke maar ik verplaatste hem van de 1 behuizing naar de andere bij de andere met iets te veel geweld erin en bios herkende hem totaal niet meer, maar heb wel een nieuwe teruggekregen :) De SATA versie die ik nu heb wordt wel erg warm. Kwa lawaai sjah kan je zelf uitzetten met een tooltje van de maxtor site dan is die stiller als een WD (Eigen ervaring) Het schijnt dat die dan iets langzamer wordt als die stiller is maar het is niet merkbaar
TIP: Heb je een creditcard of een kennis die er eentje heeft?

Dan kun je onder "Advance Replacement" eerst een nieuwe schijf toegezonden krijgen voordat je de oude verstuurd hebt. Je hebt hem binnen een paar dagen in huis en je hebt direct een voorgeschreven verpakking voor de defecte schijf.

Ik heb hier nu al diverse keren gebruik van gemaakt.
Zowel bij Maxtor alsook bij Western Digital.