OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 8GB Review

badbv 27 augustus 2008, laatste update op 27 augustus 2008, 1.225 views

OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 8GB

Pluspunten

• Snel
  • Waterdicht
  • Niet kapot te krijgen
  • Levenslange garantie

Minpunten

• Geen

Intro
Normaliter doe ik geen review maar ik werd wat geirriteerd door de onterechte opmerkingen in een ander review mbt de prestaties

Ik was aan wat grotere sticks toe en heb deze stick en een 32G exemplaar gekocht voor data van het werk.
De keuze viel op de OCZ ATV vanwege de snelheid en omdat deze vrijwel niet kapot te krijgen is.
De reviews over de ATV sticks mbt de robuustheid waren zeer overtuigend; die dingen zijn tegen vrijwel alles bestand

Prestaties
Volgens HDTune ligt de gemiddelde snelheid op ca. 25 MB/sec met een access time van 0,6 ms. ( bij de 32G op ca. 28 MB/sec en 1,1 ms).
Ik heb dat even gecheckt met een 700MB bestand en dat klopte dus.

Betrouwbaarheid
Geen problemen to nu toe.
Ik heb ze even tegen de grond en de muur gesmeten en dat leverde geen problemen op.
Ik zal er binnekort eens een in de was doen.

Prima voor wat je ervoor terug krijgt.

Als je een snelle stick wilt die tegen een stootje kan dan is dit absoluut de beste keuze

Heb jij ook een OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 8GB?

Ik heb deze ook, en ben er eigenlijk zeer tevreden over. Ik denk dat mensen het begrip waterdicht soms overschatten. Het is niet de bedoeling dat je met die dingen gaat zwemmen of int wasmachine steekt, daar zijn ze niet voor gemaakt weet je :+ . Eerder voor als er een glas drinken overvalt of je hem in een plas laat vallen, kwestie van niet onmiddelijk al je data kwijt te zijn (de mijne heeft beide gevallen meegemaakt en doorstaan, wasmachine test ik maar niet). Dat is in mijn ogen waarom waterproof erbij staat. ""Schade door water voorkomen in een normale gebruiksomgeving. "

Om nog even terug te komen op de wasmachine. Naast water kunnen er zeep resten of iets dergelijks de stick aantasten, soapproof staat er nergens bij ;).

[Reactie gewijzigd door Burd0 op 27 augustus 2008 15:34]

Ik heb zelf een 8gb ook en toevallig vorige week in mn broek laten zitten en in de was gedaan. Hij deed het niet meer nadat ik hem met een doek had afgedroogd, dus een beetje paniek (qua data). De volgende dag nog eens geprobeerd en toen werkt hij weer perfect.
Ja, dat is toch heel normaal, je moet dat ding gewoon van binnen laten uit drogen. Werkt bijna met alle apparaten die in de wasmachine zijn geweest.
Als ie het vlak na het wassen niet doet en een dag later wel dan is ie dus blijkbaar niet waterdicht .......
Compacte review, echter ben ik erg benieuwd naar je write snelheid :)