Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm Review

Meulendijks89 15 augustus 2013, 1.890 views

Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm

Pluspunten

• Design
  • Kleurringen
  • Dempers

Minpunten

6. In gebruik
7. Conclusie
8. Extra

1. Inleiding:
Ik heb een aantal fans gekocht waaronder een Corsair AF140 Quiet Edition Fan, Deze fan heb ik aan de achterzijde van mijn Bitfenix Prodigy behuizing geplaatst als uitlaat. Ik heb helaas geen meet apparatuur maar zal het zo goed mogelijk proberen te vertellen.

2. Verpakking:
De AF140 komt in een rood zwarte verpakking die er goed uit ziet, de fan zit stevig verpakt in de doos. Verder bevat de buitenkant van de doos verschillende informatie over de fan.

3. In de doos:
In de doos vinden we het volgende:

1 Corsair AF140 Quiet Edition Fan

Voltage 12V
Statische druk (12v) 0.84mmH20
Verbindingskabel 3pin

5. Bouwkwaliteit & Vormgeving:
De bouwkwaliteit van de fan is erg goed de fan voelt erg stevig aan en de kleurringen zijn makkelijk te vervangen. De fan bevat ingebouwde dempers die trillingen en geluid tegen moeten gaan, deze dempers doen het goed.

Verder is de fan makkelijk in te bouwen door middel van 4 kleine schroefjes en de 3 verschillende kleurringen geven de fan een mooiere vormgeving en aangezien ik een rode Bitfenix Prodigy kast heb past de rode ring er mooi bij.

6. In gebruik:
Eenmaal ingebouwd en aangesloten aan de Bitfenix Recon Fan Controller doet de fan goed zijn werk. Corsair noemt dit een QUIET Edition maar op volle snelheid 1.150rpm is de koeler wel te horen, “het blijft luchtkoeling”. Maar zet ik de RPM op 900-1000 dan is de fan wel erg stil maar laat je niet afschrikken want zo erg is het niet. Verder totaal geen last van trillingen of andere gekke geluiden dus de dempers doen wat ze moeten doen.

7. Conclusie:
De AF140 van Corsair is een goede fan en de kleurringen maken het vind ik persoonlijk een mooie fan t.o.v andere fans en leveren ze ook nog 3 kleurringen mee om het te laten matchen met de overige PC onderdelen. Op de volle snelheid van 1150rpm is de fan te horen maar zoals ik al eerder zij laat je hierdoor niet afschrikken want veel geluid is het niet en het blijft luchtkoeling. Wel is de prijs van de fan aan de hoge kant, ikzelf heb er 18 euro voor betaald.

Ben je opzoek naar een goede fan met mooie kleurtjes die bij je overige onderdelen passen dan zit je bij deze AF140 van Corsair goed, en kan je deze dan ook zeker aanraden.

Extra:
Bekijk deze video en luister naar het geluid.

Testresultaten:

Heb je vragen over opmerkingen dan hoor ik het graag :)

Heb jij ook een Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm?

Nu ik in de trein op m'n iPhone nog eens kijk, kloppen de afbeeldingen wel... Heb je het al veranderd? Of ligt dat dan aan de telefoon?
---

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 7 oktober 2015 09:59]

Op mijn telefoon werkt het ook.. ik heb nog niks veranderd.
Mooie review, maar de foto's zijn echt veel te groot in beeld.
Inderdaad. Informatief prima, maar die foto's zijn in deze staat vrij nutteloos.
Zal kijken als ik het nog kan veranderen.. fotos staan op imageshack maar daar betaal ik niet meer voor. Daarnaast is de review al weer 2 jaar oud :P
De linkjes van de foto's zijn broken. Ik vond hem inderdaad ook wel prijzig, maar daarentegen krijg je wel 3 jaar garantie, goede/mooie bouwkwaliteit en prestaties voor terug.