Transcend All-in-1 USB 3.0 Review

rudinie 15 augustus 2013, 1.031 views

Transcend All-in-1 USB 3.0

Pluspunten

• Je kunt er veel diverse formaten kaartjes in kwijt.
  • Het kost drie keer niets.

Minpunten

• Het werkt niet.

Deze kaartlezer gekocht (de TS-RDF8W) omdat we de oude kwijt waren, maar dit ding kan regelrecht de prullenbak in.
Ok, het kost bijzonder weinig maar in dit geval is goedkoop duurkoop. De prestaties van het apparaatje in combinatie met een SanDisk Extreme III compactFlash kaart zijn om te huilen.
In Bridge (adobe) was de thumbnail generation bijzonder traag. Daarna het compactFlash kaartje met de photocamera geformateerd en 1 enkele foto gemaakt. Dit enkele .CR2 bestand van 11 MB kopieren naar mijn desktop duurde meer dan een half uur, waarbij explorer volledig unresponsive werd.

Met andere woorden: geen idee wat er met dit kaartlezertje aan de hand is maar het werkt in ieder geval totaal niet. Ookal was het niet veel geld, het blijft zonde.

• SanDisk Extreme III compactFlash

Heb jij ook een Transcend All-in-1 USB 3.0?

jammer van je ervaring
ik werk al meer dan 6 maanden met de lezer en ben zeer positief over de snelheid (i.c.m. SD SanDisk Pro en Extreme II/III) . ik heb wel een keer de firmware ge-upped en dat zorgde voor aanzienlijk betere prestaties. (OSX HackMAc)