Samsung X480 Review

anti-rsca 18 juni 2009, 1.945 views

Samsung X480

Pluspunten

• Goed bereik
  • zuivere klank tijdens gesprekken
  • lange accuduur
  • handige menu's
  • en last, but not least: betrouwbaar!!

Minpunten

• sommige webpagina's niet te openen vanwege te grote filesize.

Laat het me eens hebben over m'n oud mobieltje. Ik heb deze gsm reeds meer dan 3 jaar in m'n bezit en het ding doet het nog steeds goed, enkel de accu begint wat ouderdomsverschijnselen te vertonen.

Featureset:
Deze gsm kan gprs aan, heeft een aantal ingebouwde games, luidspreker, polyfone beltonen, immens groot smsgeheugen, wekker, trilfunctie, ... kortom meer dan genoeg voor de gewone huis-, tuin- en keukengebruiker.

Bereik:
Deze gsm heeft geen antenne, maar ik heb nog nooit last gehad van problemen met bereik. Steeds goeie tot volledige ontvangst en duidelijk verstaanbaar geluid.

Accuduur:
Ik bel en sms meermaals per dag en dit kans soms even duren. Tijdens het eerste levensjaar ging de accu van m'n gsm meestal een week tot zelfs langer mee. Nu gaat deze 3 4 dagen mee, wat volgens mij lang is, want m'n bosh, siemens, 2 nokia's hiervoor hebben het belange niet zolang volgehouden.

Gebruiksgemak:
Ok, toegegeven, niemand overtreft Nokia hierin, maar deze Samsung komt toch dicht in de buurt. Deze gsm heeft boven de lettertoetsen een knop die lijkt op een vierkant, maar met afgeronde hoeken, met in het midden daarvan nog een knop voor de browsen via gprs. Het zijn net de knoppen rond die van gprs die interessant zijn. Op het eerste zicht zijn dit pijltjes om het menu te bedienen, maar wanneer je wat gaat snuisteren in de instellingen, merk je dat je deze knoppen kunt programmeren... nieuwe sms creeren, rekenmachine, geluidenbeheer, telefoonboek, ...

De toetsen hebben weinig relif, maar ik heb toch weinig problemen ondervonden destijds bij de omschakeling van een Nokia naar deze om te typen.

Design:
Deze gsm is reeds 4 5 jaar in productie, maar toch vind ik het design nog steeds niet oubollig. Mooi afgerond, klein, handig...

Bouwkwaliteit en afwerking:
Beter dan welke ooit imo! Deze gsm voelt stevig aan, kraakt niet wanneer je erin knijpt, de klapper kun je bijna niet overslaan, ...
M'n gsm is reeds enkele malen gevallen, hij valt dan automatisch uit (ik denk een soort van zelfbescherming), waarna ik hem terug opstart en lijkt alsof er niets gebeurd is.
Wat hierbij misschien wel een minpuntje is, de verf die op de batterij zat, is er na anderhalf jaar volledig afgesleten. De verf op de gsm zelf hangt er nog steeds op, natuurlijk vertoont die na al die jaren reeds wat putjes en schrammetjes, maar het valt goed mee.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Eveneens heel goed. Ik heb deze gsm nog maar n keer weten vastlopen. Ook de aanduiding van de acculevensduur is heel accuraat vind ik. Bij al m'n vorige gsm's was het alsof m'n accu 5 dagen volgeladen was en daarna op 1 dag tijd leegkwam.

Prijs:
Het is al een hele poos geleden dat ik deze gsm gekocht heb, dus ik ben de prijs vergeten, ik dacht iets van een 120, maar ik ben het niet zeker. Ik ben iemand die niet veel geld aan zulke dingen kan hangen, dus ik ben er zeker van dat de prijs meer dan schappelijk was in der tijd. Overlaatst heb ik hem in Carrefour nog zien liggen en stond ie 55, wat zeker een schappelijke prijs is voor dit model. Moest mijn gsm het vandaag begeven, dan spoei ik me naar Carrefour om me dezelfde aan te schaffen.

Zoals je ziet, ik kan bijna niet stoppen met praten over deze gsm. Wat ik wel een minder puntje vind, is dat deze gsm sommige webpagina's niet kan openen omdat de inhoud te groot is om te laden, maar een gsm dient voor mij vooral nog steeds om te bellen en sms'en, dus dit is maar een heel klein minpuntje voor mij.

Update 11/05/2009:

De batterijduur is aan het slinken, nu doe ik er max 3 dagen mee, dus het wordt tijd om uit te kijken naar een nieuwe vrees ik. Ook de verf ziet er niet meer uit, over stukjes af, schrammen, putjes, ... maar na zo'n levensduur mag dit wel denk ik.
Voor de rest vind ik deze gsm nog steeds de beste die ik ooit gehad heb.

Update 18/06/2009:

2 weken geleden heb ik me een Samsung G600 gekocht, ik deed maar max 1,5 dagen meer met fully charged battery, dat was teveel van het goeie vond ik. De X480 was voor mij een prachttoestel en heel jammer dat deze niet meer nieuw te koop is, anders was het direct dezelfde geworden.

Heb jij ook een Samsung X480?

je telefoon heeft wel een antenne alleen is deze ingebouwd in het frame zelf. Zonder antenne zou je niets ontangen namelijk :)

leuke review voor de rest, alleen een fototje zou leuk zijn.
Ik denk dat hij een externe antenne bedoel.....
Foto toegevoegd ;-), tx for the tip
Ondanks dat het een oude telefoon betreft en daardoor niet zo relevant is, toch netjes dat je er nog aandacht aan besteedt. Niet zo'n lange review verder, maar wel duidelijk.
Aangezien deze gsm nog te koop is in sommige winkels, is het altijd handig voor mensen die een goeie, maar goedkope gsm zoeken. :)