WD Scorpio Blue WD2500BEVS, 250GB Review

Diabolical 24 augustus 2008, laatste update op 16 oktober 2008, 1.780 views

WD Scorpio Blue WD2500BEVS, 250GB

Pluspunten

• Lage geluidsproductie
  • Trillingsarm
  • Snelheid

Minpunten

• nog niet ontdekt

Ik heb deze harde schijf aangeschaft voor een externe behuizing voor 59,00 euro bij EMPC.

Kwalitieit
De kwaliteit van de schijf is zoals te verwachten van WD goed. Hij draait op 5400 rpm en heeft weinig stroom nodig om te kunnen functioneren. De toegangstijden zijn goed voor een schijf als deze en met zijn 8MB cache werkt hij toch lekker vlotjes.

De Scorpio Blue serie 2,5" schijven zijn bedoelt voor gebruik in notebooks en portable devices. In mijn geval dus voor een externe USB/eSATA behuizing.

Performance
De harde schijf is muisstil en trilt nauwelijks tijdens intensief gebruik.De responstijden zijn goed te noemen maar aangezien mijn enige ervaring met deze schijf het gebruik in een externe behuizing is kan ik niets zeggen over de performance als HD in een laptop. De USB interface van de behuizing is in dit geval een beperkende factor.

Vanwege zijn geringe geluidsproductie en grootte is deze schijf een uitstekende kandidaat voor het inbouwen in een externe behuizing. De harde schijf reageert snel en is muisstil. Hij trilt nauwelijks wat mooi meegenomen is. HD Tune geeft ook mooie waardes weer (zie Afb. 1) maar deze zijn wel wat vertekend vanwege de USB aansluiting.

• Omata Mobile Hard Disk 2,5" External HD behuizing
  • Windows XP

Heb jij ook een WD Scorpio Blue WD2500BEVS, 250GB?

Gezien de specs (en prijs) is deze schijf ook ideaal om je standaard 40/60GB PS3 hd te vervangen. Heb je tenminste zat ruimte op je PS3 :)