Specificaties Full HD met 30x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Handycam HDR-CX320E Zwart Review

d-russo 13 augustus 2013, 1.800 views

Sony Handycam HDR-CX320E Zwart

Pluspunten

• de bediening is snel en simpel, je kan op het touch screen focusen en de balans tussen licht en donker vast zetten.
  • licht cameratje
  • 2 soorten stabilisatie
  • lang zoom bereik (redelijk stabiel op zijn meest tele stand)
  • klein en licht

Minpunten

• te veel ruis met weinig licht
  • beeld kwaliteit soft
  • geen 25/30p
  • prijs is wat aan de hoge kant

Beeldweergave Score: 1
Opnamekwaliteit Score: 1
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Heb nu een aantal keer met de sony HDR cx320 gefilmd, zowel in lichte als donkere omstandigheden.

in het licht (dus buiten huis) geeft de camera een best prima beeldkwaliteit, al is het beeld wel wat soft door de ruis die er standaard in zit.

in het donker of eigenlijk gewoon binnens huis waar redelijk wat lampen branden geeft het beeld eigenlijk een waardeloze beeldkwaliteit, ik heb het beeld vergeleken met mijn iphone 4s en deze geeft een veel mooiere beeld kwaliteit.

er zit ontzettend veel ruis in beeld, door de ruis reductie die er overheen zit wordt het beeld soft en smoezelig.

opzich blijft het een handicam maar de prijs is gewoonweg te duur voor dit soort kwaliteit.

de camera neemt op in 50i of 50p, 50i, vreemde keuzes als je het mij vraagt, 50i is niet meer van deze tijd en 50p is nergens voor nodig bij een handicam en zorgt met monteren voor langere render tijden als het naar 25p geconverteerd moet worden.

Heb jij ook een Sony Handycam HDR-CX320E Zwart?

Het verbaast me niet dat je iPhone beter beeld geeft in schemersituaties.
Deze Sony Handycam heeft een sensormaat van slechts 1/5,2".
De iPhone 4s heeft een sensormaat van 1/3.2", dus groter (lichtgevoeliger) :)
groter hoeft niet persee beter te zijn, daarnaast is het ook als voorbeeld bedoeld.

en het verschil in sensor grootte is niet heel erg groot terwijl het verschil in beeld kwaliteit wel duidelijk groot is, zal kijken of ik 2 fototjes kan plaatsen van de verschillen (puur als voorbeeld)