Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium Review

Schnitzel 13 augustus 2013, laatste update op 12 mei 2015, 1.389 views

Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium

Prima product, leuke prijs en cool uiterlijk. Na 2 jaar begint het product door te buigen bij de connector :@

Pluspunten

• klein
  • veel opslagruimte
  • goedkoop
  • sleutelbos "resistent"
  • waterproof
  • snel (voor op kantoor of de studie)

Minpunten

• kan soms langzaam wezen (geen benchmarks gedaan, subjectieve observatie)
  • word snel warm (vooral bij veel schrijven)
  • klein (maar dat is ook een voordeel)

Omdat ik voor mijn werk een nieuwe usb stick zocht zonder cap, uitschuifmechanisme en stevig genoeg moest wezen om mijn sleutelbos te overleven kwam ik, net als mijn mede-reviewers, uit bij de Kingston 32 gb special edition. Oh ja voor ik het vergeet ik moest ook voldoende ruimte hebben. Maar goed laagste prijs gevonden via de pricewatch. Ik heb mijn usb stick nu ongeveer 6 maanden in gebruik en zeker geen spijt van mijn aankoop. Zo onder de indruk dat ik voor de 64 gb versie ga shoppen :p Hij is enorm klein en zoals eerder aangegeven genoeg ruimte om meer dan een paar presentaties op te zetten. Zover ik tot nu toe gezien heb is de stick redelijk krasvast en heeft al meer dan 1 regenbui overleeft. Stof heeft, tot nu toe, geen (merkbare) invloed gehad op de stick. Time will tell.

edit:
De resultaten van een korte benchmark in de review gezet. Op zich redelijke resultaten voor het sequentieel lezen en schrijven van 100 mb (1x). Dit is geen uitgebreide benchmark omdat je deze usb waarschijnlijk alleen voor studie/werk zaken zal gebruiken. In de studie/ op de zaak heb je toch weinig aan een snelheidsmonster ;)

EDIT (+2 jaar): Review aangepast omdat de usb key na 2 jaar was gaan doorbuigen bij de connector. Het is maar de vraag hoe relevant deze kleine update is maar het moet wel even gezegd worden. Door 'doorbuiging' was met een smalle bek tweezer makkelijk te verhelpen door deze 'terug te buigen;.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium?

Deze staat ook op mijn shortlist. Zit er ook een LED indicator op?
Nee, er zit helaas geen LED-indicator op. Wat mij betreft een voordeel.