ASRock ALiveNF6P-VSTA Review

Durkmans 22 augustus 2008, laatste update op 22 augustus 2008, 658 views

ASRock ALiveNF6P-VSTA

Pluspunten

• Stabiel.
  • Video onboard
  • Goed overklokbaar.
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Minpunten

• Geen Firewire.
  • Slechts 2 IDE-aansluitingen.

Layout Score: 4
Doordat ik m'n eigen systeem in de loop der tijd heb ge-upgrade, had ik nog wat spullen liggen om een pc-tje te bouwen voor de kinderen, die zijn daar zo langzamerhand aan toe. Om de Athlon 64 X2 3800+ en de 2 x 512 Mb Nanya PC6400 geheugen een goede thuishaven te bieden, heb ik een Asrock Alive NF6P-Vsta moederboard gekocht. Ik had al goede ervaringen met een NF6G-Dvi en een NF6G-Vsta en ook met het nieuwe board ben ik zeer tevreden. Het heeft dezelfde chipsets als de andere twee, NVidia 6150 SE / nForce 430, met onboard graphics. Dat scheelt weer een videokaart, want de onboard-video is dik voldoende voor het spelen van wat simpele spelletjes en het bekijken van video's. Als extraatje ten opzichte van de twee andere boarden ondersteunt dit board ook Phenom-processors en een geheugenbus van 1066. Verder komen de features vrijwel overeen.
De 3800+, die standaard op 2 Ghz loopt, liep op mijn eigen systeem stabiel op 2.4 Ghz. Op dit moederboard doet ie dat op 2.6 Ghz. Een goed board dus om mee te overklokken.
Veel kwaliteit voor weinig geld ( 31,50...).

Heb jij ook een ASRock ALiveNF6P-VSTA?