ASRock ALiveNF6G-VSTA Review

Durkmans 22 augustus 2008, laatste update op 22 augustus 2008, 503 views

ASRock ALiveNF6G-VSTA

Pluspunten

• Stabiel
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Slechts 2 IDE-aansluitingen.
  • Geen Firewire

Layout Score: 4
Nadat ik in m'n eigen systeem een Alive NF6G-DVI in gebruik had genomen en daar tevreden mee was (en nog steeds ben), heb ik in aug 2007 voor het systeem van 'm'n vrouw eenzelfde moederboard gekocht, maar dan in de Vsta uitvoering. Verschil met de Dvi-uitvoering is dat bij de Vsta geen DVI-kaartje zit en Lan 10/100 is in plaats van 10/100/1000. Features zijn verder hetzelfde. Er zitten maar twee IDE aansluitingen op, maar met de huidige prijzen van SATA-schijven is dat geen probleem op zitten. Er zit ook geen Firewire op.
Het systeem liet zich eenvoudig installeren en draait sindsdien probleemloos met een Athlon 64 X2 4000+ en 2 x 512 Mb Geil PC 6400 geheugen. Een 4400+ loopt standaard op 2.1 Ghz. Deze loopt stabiel op 2.4 ghz. Omdat het de pc van m'n vrouw is, laat ik het daar maar bij :-)
Al met al een uitstekend bord voor een mooie prijs ( 57).

Aug 2008: Loopt nog steeds naar volle tevredenheid.

Heb jij ook een ASRock ALiveNF6G-VSTA?

Als je in het bios AM2 boost hebt ingeschakeld, dan is ie inderdaad gelockt (grijs). Wanneer je AM2boost hebt uitgeschakeld, dan heb je voor de multiplier de keuze tussen auto en manual. Zet 'm op manual en je kunt de multiplier aanpassen. Helaas alleen naar beneden, want verder dan 10,5 x 200 = 2.1 Ghz gaat ie niet...
In een ander systeem heb ik een 5000+ Black Edition. Daarbij is de multiplier wel naar boven aan te passen.
Ik heb hem ook, alleen jammer dat de multiplier gelockt is, of ligt dat aan mn processor ;(
Dat ligt aan je processor. Allen Black Editions en FX processoren bij AMD hebben een losse mulitplyer. Met een beetje inzet had je dat ook zelf kunnen vinden.