Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 24 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z323 Review

Wisseol 12 augustus 2013, 2.388 views

Logitech Z323

Pluspunten

• De bass
  • De bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Snel ontstaan van vlekken
  • Lengte kabeltjes

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Na een half jaar mijn Albert Heijn speakers gebruikt te hebben, werd het toch wel hoog tijd om een paar nieuwe speakers te kopen. Als intensief muziek en filmkijker wordt je nogal depressief van het geluid dat uit die speakers kwam. Na een hoop gezocht te hebben, wat kwam door mijn geringe budget (50 euro) kwam ik uit op de Logitech Z323..

De featureset

De Logitech Z323 is een 2.1 setje met twee speakers, één voor de hoge tonen en één voor de lage tonen. Ook is er een subwoofer die je naar eigen wens kunt bedienen. De speakers hebben een maximaal vermogen van 30 watt, wat voor een relatief kleine kamer meer dan genoeg is. De bijgeleverde aansluiting is een 3,5mm ingang, je kunt dus met alle apparaten van tegenwoordig muziek afspelen via de speakers.

De geluidskwaliteit

Bij het testen van de speakers was het eerste wat mij opviel de hoeveelheid bass die uit de relatief kleine subwoofer kwam. Die was naar mijn woorden toch net iets te dominant. Die is uiterst geschikt voor dance en pop en actiefilms, maar voor de rustige genres is deze speaker gewoon niet geschikt genoeg voor.

De bouwkwaliteit

De speakers en subwoofer zien er robuust uit. Dankzij de mooie glossy zwarte afwerking kunnen moeilijk krassen op de speakers opvallen. Wat wel vervelend is dat er snel vlekken komen en die vallen wel heel erg op. Het is dus zaak om de speakers niet al te vaak aan te raken, want je kunt ze meteen weer schoonmaken.

Al met al kan ik zeggen dat ik voor de prijs die ik betaald heb uiterst tevreden ben voor wat ik gekregen heb. Zoek je speakers en luister je vooral naar rustige genres, dan zijn deze speakers niet helemaal wat voor jou, maar voor de dance, pop, rock enz. zijn deze speakers heel erg geschikt

Heb jij ook een Logitech Z323?

Je weet dat de 2 stereospeakers elk maar 1 driver hebben, en dat het onderste geval een poort is om meer lage tonen uit de satelliet te laten komen, en dat je de hoeveelheid bass kan aanpassen met de potmeter achterop de woofer?
Dat weet ik, had het nog niet vermeld in de review
maar wel dat van de subwoofer ;)
"maar voor de rustige genres is deze speaker gewoon niet geschikt genoeg voor."

Wat Pruimenvlaai ook al zegt. Wat als je de bass knop iets terug draait dan zijn de speakers toch wel geschikt voor rustigere genres?
Persoonlijk vindt ik speakers die een betere mid-hoogweergave hebben fijner voor de rustige genres en bij pop en dance is dat minder noodzakelijk, waardoor ik deze speakers dus niet aanbeveel voor de rustige genres.