Samsung UE40F6510S Wit Review

stamed 12 augustus 2013, 1.144 views

Samsung UE40F6510S Wit

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Strak design
  • veel opties (als je die nodig hebt)
  • Meer als voldoende HDMI aansluitingen met allerlei functies

Minpunten

• Door de grote poot wel relatief ver van de muur.
  • Geen mogelijkheid om de digitale kanalen op volgorde te zetten.
  • TV kan niet helemaal uit (opgelost met extra schakelaar)
  • actieve 3-D brillen verbruiken best wat stroom dus handig om reserve batterijen bij de hand te hebben

Vanwege kleur en scherm voor deze tv gekozen. De tv staat redelijk vrij opgesteld dus de zijkant duidelijk zichtbaar. Bijkomend voordeel was dat alle aansluitingen rechts zitten waardoor kabels redelijk uit zicht zitten.

40 inch is groot genoeg voor onze woonkamer, 3 meter kijkafstand. Het is een 100 Hz paneel en dat is goed voor onze wensen, kan me voorstellen dat kritische kijkers het niet voldoende vinden.

Het instellen ging erg makkelijk en binnen no-time gewend aan de tv. Router staat vlakbij dus gewoon via LAN aangesloten.
Vooral kleuren instellen is belangrijk en daar ben ik nog niet helemaal mee klaar. Apps zijn aardig en actieve 3-D werkt leuk.
Geluid valt ons reuze mee en gebruiken versterker alleen met films.

Gebruik is meestal met laptop aangesloten via HDMI. Werkt super en wat een genot om foto's en filmpjes af te spelen. Als de desktop wordt weergeven dan is duidelijk dat de hoeken iets anders van kleur zijn maar wellicht nog op te lossen met kleur instellingen. Kan me er niet druk over maken
Digitale tv komt gewoon via de coax binnen dus geen CI module. Zappen gaat prima en snel.

Na verder gebruik zal ik de review aanvullen

Heb jij ook een Samsung UE40F6510S Wit?