Crumpler Double Charge Zwart Review

nipro 22 augustus 2008, laatste update op 22 augustus 2008, 1.103 views

Crumpler Double Charge Zwart

Pluspunten

• veel opslagruimteziet er niet uit als een laptoptasstevig

Minpunten

• band lijkt gemaakt voor mensen met een lengte van 5 meter.. (makkelijk op te lossen)

Kwaliteit Score: 5
Toen ik in februari van dit jaar mijn nieuwe Macbook Pro mocht gaan ophalen, vond ik ook dat ik toe was aan een nieuwe tas. Mijn oude Eastpak (waar ik altijd mijn iBook in vervoerde) was namelijk heftig aan vervanging toe en kon daarnaast ook niet de stevigheid bieden van een 'echte' laptoptas. Ik gebruik de tas dagelijks om de laptop en wat boeken van huis naar college te verhuizen en weer terug.

Crumplers zagen er erg leuk uit, en oogden erg degelijk. Daarnaast wilde ik mijn laptop graag verticaal vervoeren ipv. horizontaal: zo wordt de tas namelijk al snel erg breed, zo leek het. Mijn oog viel dus al snel op de Crumpler Double Charge. 'n zwart met groene. Ik heb hem gekocht bij de HTR in Arnhem, en heb iets van rond de ¤100,- betaald.

Indeling van de tas
De tas heeft erg veel vakjes. Als we vanaf de rug van de tas naar voren toe werken komen we als eerst het vak voor de laptop tegen. In dit vak zit een laptop hoes, waar een Macbook Pro (ondanks verhalen die je hoort op de website) precies in past. Deze hoes is afsluitbaar door middel van klitteband.

Voor het laptopvak bevindt zich een groot compartiment die plaats bied voor je adapter en wat collegeboeken van gemiddelde dikte. Ook zou je er je b'ammetjes in kunnen stoppen. Beide vakken worden afgesloten met de grote flap.

Voorop de tas bevindt zich een vak achter een rits, daar kun je o.a. je telefoon, sleutels, pennen en een klein kladblokje in stoppen. Ruimte genoeg dus.

Kwaliteit
Dat is zoals we gewend zijn van Crumpler. De sluitingen en ritsen zien er degelijk uit, en een deel van de band lijkt hetzelfde als een autogordel. De tas zelf is van waterbestendig materiaal, druppels blijven op de tas liggen en veeg je er bij thuiskomst in één keer vanaf.

Ook is de band in lengte te verstellen, volgens mij tot mensen van ongeveer vijf meter lang: de band is erg lang. Ik heb dit opgelost door hem dubbel te vouwen en vast te maken met behulp van een postbodeelastiek, maar je zou 'm ook af kunnen knippen.

Als er een laptop van 2k vervoerd moet worden, vind ik niet dat je op een tas moet gaan besparen. Omdat een Crumpler lang meegaat vind ik de prijs van ¤100,- zeker rechtvaardig.

Ps.: lastig om er foto's van te maken, heb m'n best gedaan.

• Apple MacBook Pro (4096MB; 200GB; 15")
  • Collegeboeken ;)..

Heb jij ook een Crumpler Double Charge Zwart?