Linksys WRT350N Review

Zeilkonijn 22 augustus 2008, 1.867 views

Linksys WRT350N

Pluspunten

• 1gbps poorten, pre-N Wlan, usb aansluiting voor HD/USB Stick etc., UPND media Server - Als je een HD aansluit kan je dus bijv. met een PS3 filmpjes kijken die op deze HD staan.

Minpunten

• Continu netwerk problemen, zeer slecht bereik, computers /printer / nas die ineens niet meer te vinden zijn. Verliest regelmatig internet verbinding.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1
Zeer bedroevend apparaat. Heb de 350N versie 2.
Het apparaat verliest constant zijn netwerkverbindingen, kan computers niet meer vinden, start spontaan opnieuw op, heeft een zeer slecht bereik en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb van ellende mijn oude belkin 54g maar weer teruggezet en de problemen waren gelijk weer opgelost. Ik ben eens gaan google-en op deze router en tot mijn verbazing vond ik in diversa fora allemaal lotgenoten met dezelfde problemen. Het schijnt aan de slechte firmware te liggen, maar Linsys zou het verdommen om een goede firmware uit te brengen. En ik juist deze gekocht om de goede naam van Linksys... zucht... Mijn router gaat de grijze bak in en ik ga een ander merk kopen. Linksys heeft voor mij helemaal afgedaan...

Heb jij ook een Linksys WRT350N?

Ik heb zelf ook de 350N, deze staat in de meterkast. Wanneer er niet genoeg ventilatie is valt mijn internet verbinding weg, interne netwerk blijft het wel doen (erg vreemd). Maar wanneer de deur op een kier staat, en er dus genoeg warmte afgevoerd kan worden draait de router als een zonnetje!
Zelf heb ik ook wat ellende met deze 350N.
Soms werkt internet niet meer, maar qua netwerk lukt het verder wel.

Ik hoop alsnog op een goede firmware.

edit. Ik vond WRT350N-EU-ETSI-2.00.19
Google het en download het dan. Visueel verandert het de kleuren naar echte Cisco stijl en wifi heeft een andere menu erbij.
Ik merk verder niks, maar ik ben benieuwd of dit goed stabiel blijft.

Ik zou deze upgrade zeker doen.
Dat het niet op de publieke linksys site staat is een raadsel..vast politiek

[Reactie gewijzigd door Solstice op 22 augustus 2008 18:22]

Dank voor de link, echter ik heb de SNQ series oftewel 2.0 van de WRT350N.
Die kun je niet flashen met custom firmware, want de site geeft alleen v 1.0 CQN?
Vreemde review...

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen? Welke firmware gebruik je? 2.00.17 is op de site de nieuwste, echter kan je via de Linksys helpdesk een nieuwe krijgen...

Ik gebruik zelf 2.00.17 naar volle tevredenheid icm wireless G, N (ook op 2e verdieping), cat5e gigabit en een 500GB HD op de USB storagepoort. Nooit last van instabiliteit/crashes...
Als hij toch 'de grijze bak' in gaat dan kun je hem beter proberen te verkopen.
Misschien werkt OpenWRT of Tomato wel met deze router of hebben andere mensen wel DD-WRT erop gekregen.
@Skunky, waarschijnlijk komt je signaal gewoon beter de deur uit :)