Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama E2282HS-GB1 Zwart Review

mrkazoodle 11 augustus 2013, laatste update op 6 januari 2014, 270 views

Iiyama E2282HS-GB1 Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • goede beeldkwaliteit
  • VESA 100x100

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar

Verleden zomer heb ik een compleet nieuwe pc in elkaar gestoken die voornamelijk voor amusement (films en series) gebruikt wordt, qua gaming voornamelijk de assassins creed serie en daarnaast nog wat surfen, MS office en coderen.

Dit scherm van Iiyama kocht ik omdat het goedkoop is en ik nog een Iiyama 22" scherm heb waar ik niet ontevreden over ben.

Als ik het goed heb zat in de verpakking een DVI en VGA kabel, de stroomkabel, de 2 delen van de voet (gewoon in elkaar klikken en dan het scherm erop klikken: eenvoudig en vlot) en het scherm. Alles wat je nodig hebt en beschermd door piepschuim.

Het scherm is niet in hoogte verstelbaar, waardoor ik het eerst op wat boeken zette en later de voet heb vervangen door een voet van een 24" HP scherm (dat mbv een home made beugel 'VESA compliant' is). Niet dat ik de hoogte of de kanteling vaak aanpas, laat staan het te roteren, maar ik vind het veel aangenamer dat het nu een stuk hoger staat. Tevens moet ik zeggen dat het scherm nu veel stabieler staat dan op de meegeleverde voet.

De speakers gebruik ik niet, die zijn hoogstwaarschijnlijk zeer bedroevend (dat zijn ze toch in mijn ouder Iiyama sherm) temede doordat ze aan de achterkant zitten.

Qua beeldkwaliteit ben ik tevreden: geen last van de zijdelingse lichtinval, geen problemen met kijkhoeken, geen dooie pixels,...: geen klachten :)

Heb jij ook een Iiyama E2282HS-GB1 Zwart?