Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP PhotoSmart 5520 e-All-in-One Review

Genosha 11 augustus 2013, laatste update op 11 augustus 2013, 4.993 views

HP PhotoSmart 5520 e-All-in-One

Pluspunten

• Mooi straks zwart design
  • Eenvoudig te bedienen display
  • Altijd begeleid in functies op de display (stap voor stap handelingen)

Minpunten

• Geen soepele papierdoorvoer wanneer lade bijna leeg is
  • Het 'aan het handje houden' voor de scan functie is na de 10de keer scannen wel iets wat vervelend.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4
Een hele degelijk en goede printer voor thuisgebruik.

Door middel van de touchscreen display is de printer eenvoudig te configureren en het systeem begeleid je heel erg goed door alle opties heen die ingesteld moeten worden.

De Wifi modus (netwerkprinter) is eenvoudig door middel van de wizard in te stellen en is ook direct op alle systemen die op hetzelfde SSID verbonden zijn toegankelijk. Helaas is voor goede functionaliteit en op afstand scannen nog wel software nodig. Zeker als de printer wordt verbonden met Windows XP is dit een must. De e-Print service van HP is ook een uitkomst mocht er geen Wifi in de buurt zijn en toch een print nodig is.

Scannen op afstand gaat erg eenvoudig via de touchscreen van de printer en zelfs op 150dpi is de kwaliteit meer dan voldoende om als goed door te gaan. Scannen naar een SD-kaart gaat helaas iets minder soepel, dit heeft mogelijk te maken met dat de printer niet alle types en formaten kan doorlezen. Zo las hij mijn Cat10 SDHC 32GB kaartje niet in, maar een Cat6 SDHC 4GB kaartje wel.

De bijgeleverde software bied net iets meer mogelijkheden voor controle over de printer, zoals inkt niveaus.

Overall, een goede printer die bij iedereen wel een plekje in huis kan krijgen. Het is geen super printer die eenvoudig 1000 pagina's uitprint zonder vertraging maar voor huishoudelijk printen een prima machine.

Tot op heden is het enige minpunt dat ik gevonden heb de papierdoorvoer. Wanneer er minder dan 10 vellen 80grams A4 in de laden ligt heeft de printen problemen met de papierinvoer.

Heb jij ook een HP PhotoSmart 5520 e-All-in-One?

Problematisch met oudere routers; de firmware update lijkt dit te verhelpen... hebben veel recente HP printers last van. De update kun je vanaf de printerconsole doen maar doe die meteen na opstarten, dus voordat je wifi er uit vliegt. Ik haalde de download net binnen die tijd (5-10 minuten).

HP beweert dat de oudere routers zich niet aan de standaard houden, maar als verder al je wireless apparaatjes het wel doen...? Wat de meeste mensen gebruiken IS de standaard HP, stap af van die arrogantie. Of adviseren dat mensen een nieuwe router moeten kopen (die in dezelfde prijsrange ligt als de printer...)

Printkwaleit en zo prima; als hij eenmaal een paar dagen goed draait plaats ik misschien nog wel een update.
Hoe is de afdrukkwaliteit en het inkt verbruik? Verder problemen gehad? Graag een update ,'
Ik heb hem nog maar net maar vond de installatie kinderlijk makkelijk. Dat is met de canon printers wel anders.(uit mijn ervaring) Netwerk werkte meteen en hij update gelijk zijn eigen firmware. Je hoeft niks te doen bijna. Hoe hij voor de rest is weet ik natuurlijk nog niet naar 2 dagen. Maar dat zal blijken :) Ik heb de 5524 maar dat schijnt dezelfde te zijn alleen de doosinhoud is anders oid.

[Reactie gewijzigd door Smoothcrimineel op 2 maart 2014 12:46]

Hoe is het met deze printer als 1 van de kleuren op zijn, kun je dan nog wel printen?
Ik print al weken met een lege blauwe en lege gele cartridge. Hij lijkt er weinig moeite mee te hebben dat een kleur op is.

Enige waar de printen wel al weken mee loopt te klooien is de papierdoorvoer. Ik gaf in de review aan dat het niet soepel gaat wanneer de papierlade bijna leeg is, maar recentelijk begint hij ook te miepen wanneer de papierlade vol is. Misschien toch even een zeer fijn velletje schuurpapier door de printer draaien om de rollen op te ruwen.

Verder dan die papierdoorvoer, nog steeds een fijne printer om te hebben.