Specificaties Intel Celeron 847 on board - Bekijk alle specificaties

Asus C8HM70-I/HDMI Review

henr1Newbie 11 augustus 2013, 2.459 views

Asus C8HM70-I/HDMI

Pluspunten

• Klein
  • zuinig
  • goede feature set

Minpunten

• luidruchtige fan
  • Geen overklok functies in de bios

Layout Score: 5
Ik heb dit bord gekocht omdat ik een mediaplayer wilde bouwen op basis van xbmc/Openelec. Ik heb nu een raspberry en die voldoet behalve op"power". De raspberry is traag met spoelen en navigeren.
Aangezien ik nog een antec htpc kast had staan en ook nog een ddr3 sodimm kwam dit bord al snel te voorschijn bij mijn zoekaktie.

Na een search op internet las ik in andere forums dat dit bord goed voldoet voor xbmc. Echter de fan (4 cm) maakt veel lawaai en deze kan niet beheerd worden met asus qfan. Ik zag wel in de bios dat er een aansluiting is voor een casefan welke wel door Qfan aangestuurd word. Ik heb dus de cpu fan verwijderd en er een 7cm cpu fan geinstalleerd. Helaas door het beperkte oppervlak kan deze maar met 1 schroef vast. Voordeel is wel dat er nu ook een frisse wind waait over de North Bridge chip.

Ik heb deze setup nu in gebruik met openelec

Mochten er nog verzoeken zijn dan hoor ik dat graag

2-9-2013: VMware ESXi 5.1 geinstalleerd. De hard disk en netwerkkaart worden gezien door esx.

Heb jij ook een Asus C8HM70-I/HDMI?

Ik snap überhaupt niet waarom je overklokken verwacht op een moederbord met een laptop CPU en laptop chipset. Daarnaast is het een Celeron, die zijn zelfs op 20 terahertz nog geen partij voor een i5.

Je zou ook een betere passieve heatsink kunnen plaatsen oid om de boel nog stiller te maken.
Je hebt zeker niet toevallig geprobeert of ESXi een beetje wil draaien op dit bord. Zit hier al een tijdje naar te kijken aangezien de celeron intel-VT ondersteund, kan alleen niet zo goed vinden of de storage en het netwerk van het bord ook begrepen worden. Dit met 4 / 8 GB geheugen kan mijn Pi (download / nas / webserver) vervangen ;-)
Voor andere gegadigden, Reviewer heeft het voor me getest, ESXi 5 herkent de Sata controller en de netwerk adapters :-D
Kan je hier 2 schijven in een raid opstelling aan hangen?
Software raid zowieso :-), maar op de site van asus staat:
1 x SATA 3Gb/s
1 x SATA 6Gb/s
Dus dan gok ik dat ze geen controller delen.
Weet je ook hoe zuinig dit bordje is?
Zou je daar aub iets meer over kunnen schrijven?

Bij voorbaat dank! d:)b
tussen de 17 en 23 watt tijdens film spelen met 1 2.5'' schijf eraan.
dus met een picopsu van 80w zou dit prima moeten draaien?
als in http://tweakers.net/price...-power-kit/specificaties/
Zolang je er geen 5 harde schijven aan prikt is zelfs 80w al veel. Het max verbruik zit ruim onder de 50w.
PRACHTIG!
dan ben ik eruit, de vervanger voor de raspberry moet dan als volgt worden:

Asus C8HM70-I

LC-Power LC-1320mi

Crucial CT51264BF1339J

Kingston SSDNow V300

[Reactie gewijzigd door spank_mojoo op 5 februari 2014 10:27]

Clocked dit bordje mijn DDR3 @ 1600Mhz bankje (uit mijn laptop) automatisch terug naar 1333Mhz? Ik heb al een jaar terug een HTPC in elkaar gezet en door het gebrekkige aanbod van mini-itx bordjes met onboard CPU + USB 3.0, heb ik er nog steeds geen gekocht.

[Reactie gewijzigd door John Stopman op 11 januari 2014 18:59]

Ik heb er 1600Mhz in zitten en deze draait op 1333. In bios kan deze ook niet hoger
Het clocked dus terug?! Mooi! bedankt voor de info :) :Y)