Apevia X-QPACK2-W-BL Blauw, Zwart Review

Harry_180 21 augustus 2008, laatste update op 21 augustus 2008, 397 views

Apevia X-QPACK2-W-BL Blauw, Zwart

Pluspunten

• Mooie kast
  • Klein, past goed op buro
  • Modbaarheid
  • Goede koeling 80 in 120 out

Minpunten

• Prijs?
  • Wiebelig zonder kap

Mijn eerste review dus ik zal mijn best doen:

Dochter zou naar de middelbare school en zeurde al een half jaar over een eigen computer. Hoewel ik geen echrte Tweaker ben, heb ik dit jaar al een paar andere systemen in elkaar gezet voor anderen. Dus een PC bouwen is mij niet helemaal vreemd. Ik wilde graag iets met meer bling bouwen voor haar, dus er moest minstens een window in zitten. Ik had het idee om een desktop kast te nemen en na lang zoeken kwam ik de betaalbare versie 1 van deze kast tegen. Had als voordeel dat hij met voeding geleverd werd, dus dat scheelde alweer in de aanschaf. Helaas bleef betreffende kast lang in nota bij de leverancier, dus gezocht naar een alternatief. Het werd de 2e versie, echter zonder voeding.

Verpakking
De doos van de kast is full-colur bedrukt met allerlei info, maar ik gooi de doos meestal direkt weg, dus dat het goed verpakt zat vond ik voldoende. Bij het optillen van de doos merk je gelijk het prettige lichte gewicht.

Inhoud doos
De kast zit nog een keer verpakt in een doorzichtige plastic zak en natuurlijk de beschermfolie op de plexi panelen. In de kast een zakje met de benodigde schroefjes. Ik had er genoeg aan, maar ik denk dat weinig lezers van dit forum een gebrek aan schroefjes hebben. Er zat zelfs een gebruiksaanwijzing bij. Niet dat ik hem erg nodig was, maar toch.

Inbouwen
Gezien de eisen van de aanstaande gebruikster hoefden de specs niet super te zijn. Het is vermoedelijk wel weer ovekill voor haar, maar een iets zwaardere game mag dan ook geen problemen opleveren. voor de specs zie het lijstje.
Voorin de kast achter de twee mesh gaasjes heb ik twee blauwe revoltec ccl's geplaatst. Verder nog een paar blauwe laser leds ook van revoltec voor het bling gehalte.
Moederbordtray is uitschuifbaar, is wel gemakkelijk. Ik moest eerst een backplate plaatsen voor de proc koeler daarna de 8700 van zalman erop. Daarna het bordje erin.
I/O en usb front kabels aansluiten gaf geen problemen. Ze wel weer een paar keer losgehad om de vergeten onderdelen goed te kunnen plaatsen. Het is gewoon handiger om ook gelijk de videokaart er in te zetten.
Toen de dvd en hd geplaatst samen met een kaartlezer.
Als laatste de voeding erin. Deze is mooi hoogglans metallic. Past weer goed in het geheel.

Wat ik nog vergeten was
De meter op het frontpaneel geeft de temp van hd en proc aan. Leuk, maar ik vraag me af of de gebruikster er ooit naar om kijkt.
Een stevige handgreep om het geheel te kunnen dragen.
Toch wel een beetje een wiebelkast, stabiliteit is ver te zoeken. Maar ze gaat toch niet naar lanparty's. (wannie is kannog kome) :)
Geheel te schroeven, afgezien van de thumbscrews ben je verder wel gereedschap nodig. Het zit nu in elkaar en gaat vermoedelijk de komende tijd toch niet weer open.
Weinig tot geen scherpe randjes.
Mobo in combinatie met proc koeler vereiste een mod aan Northbridge, klein stukje van koeler van NB af moeten zagen.

Afbeeldingen volgen nog, comments welkom.

Heb jij ook een Apevia X-QPACK2-W-BL Blauw, Zwart?