Samsung Spinpoint S250 HD250HJ, 250GB Review

rfg322 21 augustus 2008, 706 views

Samsung Spinpoint S250 HD250HJ, 250GB

Pluspunten

• geen geluiden bij lezen en schrijven

Minpunten

• sonore brom en gecrashed na 5 maanden

Deze HD is op zich goed maar ik heb twee sterke minpunten. Ten eerste is de geluidsproductie hoog , niet zozeer het lezen (tikken wat je vroeger veel had) maar de schijf heeft een zeer doordringende brom. Dat zou ook aan mijn kast kunnen liggen (Antec 4480) maar wat ik ook probeer, die brom blijft en is overal in huis te horen. Ik overweeg om de kast op luidsprekerpins te gaan zetten!
Daarnaast is de schijf na 5 maanden totaal gecrshd , niks meer mee te beginnen. Samsung geeft een analyseprogramma vanaf de site waarmee je kunt booten om te kijken wat er is en de conclusie was "dead".
Op zich was de afhandeling hiervan weer goed geregeld. Schijf ingestuurd en andere ontvangen maar wel helemaal opnieuw gaan installeren natuurlijk.
Mogelijk is de crash veroorzaakr door veelvuldig rommelen met de schijf om die brom weg te krijgen (ik heb hem altijd netjes uitgezet) maar blij werd ik er niet van.

Het hulpprogramma van samsung geeft ook de mogelijkheid om iets aan de acoustidche setting te doen (de software zet de schijf dan sneller uit) maar dat is me nog niet gelukt, het dos programma slaat de instelling niet op.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint S250 HD250HJ, 250GB?

mischien een stukje benchmarks?
bij mij doet hij het al 5 jaar minstens prima! al begint hij nu wel vol te raken..