Club 3D Radeon 9500 Pro 128MB Review

crusty1507 8 mei 2005, 664 views

Club 3D Radeon 9500 Pro 128MB

Pluspunten

• Snel, Stabiel, Enorm goede prijs/prestatie verhouding, verouderd nauwelijks.
  • Ruim twee jaar na introductie nog steeds een performer.

Minpunten

• Weinig extra features, geen softwarepakket, niet bijzonder goed over te klokken.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Uitstekende Videokaart. Nu al meer dan twee jaar geleden gekocht en nog steeds kan ik alles er op draaien, tot Doom 3 aan toe.
Performance is rondweg uitstekend te noemen, al ben ik niet zo'n FSAA freak. Spellen als Call of Duty, MOHPA, Half-Life 2, Counterstrike 2, Doom 3 en Far Cry draait ie allemaal prima. Nog steeds is het een van de beste videokaarten in de mid-range, sneller dan de meeste 9600 kaarten zelfs.

Overklokbaarheid valt een beetje tegen, maar dat kan natuurlijk aan mijn sample liggen. Overklokken verbeterde de merkbare performance niet, alleen de meetbare performance (met 3dmark etc).. Geluid en warmteproductie zijn OK. Ik heb er alleen een 8 cm fan op gezet omdat ik er naast slaap als ie aan staat.

Software kwam er niet bij, alleen een paar tooltjes. Ik had wel een retail versie, geen bulk.

Heb jij ook een Club 3D Radeon 9500 Pro 128MB?

Die komt ook goed op tijd. :+