Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G400s Gaming Mouse Review

Meulendijks89 8 augustus 2013, laatste update op 8 augustus 2013, 5.528 views

Logitech G400s Gaming Mouse

Pluspunten

• Vorm/Design
  • Gewicht
  • Software
  • Kwaliteit
  • DPI
  • Kabel

Minpunten

• Prijs (tegenover G400)

Inhoudsopgave:
7. G400s in gebruik
8. Software
9. Conclusie

1. Inleiding
Nu ik klaar ben met het bouwen van mijn nieuwe PC zit ik nog opgescheept met een simpel setje toetsenbord en muis van Microsoft en aangezien dit setje slecht werkt is het tijd om een nieuwe gaming muis te kopen.

Aangezien ik nog niet veel afwist van gaming muizen ben ik het Gamingmuizen ~[Deel 2] topic gaan lezen. Door dit topic te lezen en vragen te stellen ben ik er achter gekomen dat veel gaming muizen last hebben van Acceleration en predicition en dat optische muizen beter presteren dan lasermuizen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Logitech G400s omdat deze een “perfecte” sensor heeft en ook nog goed in de hand ligt.

Ik wil mensen die van plan zijn een gaming muis te kopen aanraden eerst het topic door te lezen en eventueel vragen te stellen voordat je een muis koopt.

2. Verpakking
De muis zit stevig verpakt in een mooie doos.

http://img818.imageshack.us/img818/6940/j7re.jpg http://img109.imageshack.us/img109/6964/m4jc.jpg http://img713.imageshack.us/img713/9244/dnga.jpg

3. In de doos
In de doos vinden we een Logitech G400s muis en een handleiding.

4. Specificaties

Verbindingstype: Draad
Invoer verbinding: USB 2.0
Bewegingsdetector: Optisch
Aantal knoppen: 8

- Tracking:
Resolutie: 200 - 4000 dpi (dots per inch)
Beeldverwerking: 5,8 megapixels/seconde
Max. versnelling**: 25G
Max. snelheid: tot 4,06 meter/seconde*
- Reactievermogen:
USB-rapportagesnelheid: tot 1000 rapporten/seconde
Slaapstand: uitgeschakeld
- Glijden:
Dynamische wrijvingscoŽfficiŽnt***: 0,09 Ķ (k)
Statische wrijvingscoŽfficiŽnt***: 0,14 Ķ (s)
Totaalgewicht: 133 gram
Draad: 15 gram
- Duurzaamheid:
Knoppen (links/rechts/derde): 20 miljoen klikken
Voetjes: 250 kilometer

5. Kenmerken
Informatie van Logitech.com

DELTA ZERO-SENSORTECHNOLOGIE - Nauwkeurigheid is alles
Op basis van de krachtige nalatenschap van MX518 en G400 biedt de G400s exclusieve Delta Zero-sensoroptimalisatie voor uiterst nauwkeurige cursorbesturing. Of je nu over het scherm vliegt of inzoomt op ťťn pixel, de sensor van 4000 dpi reageert accuraat op je handbewegingen. De led-sensor is ontworpen om verder te gaan dan simpele oog-handcoŲrdinatie, waardoor je minder hoeft na te denken over het verplaatsen van je personage, het scherpstellen van je sniperlens, het selecteren van RTS-units of het richten van MOBA-skillshots.

GEAVANCEERDE OPPERVLAKMATERIALEN - Een voelbaar verschil
We hebben infrarood beeldbewerking gebruikt om strategische tastzones te bepalen waar je hand het muisoppervlak aanraakt. We hebben voor elke zone speciale materialen gebruikt voor verbeterd comfort, controle en duurzaamheid. De waterafstotende laag op het handpalmgebied voorkomt dat je hand blijft plakken. Voor zones die vaak worden aangeraakt, hebben we vingerafdrukwerende lagen op de primaire knoppen toegevoegd. En zachte grips aan de zijkant zorgen voor comfort bij urenlang gebruik.

UITERST DUURZAME CONSTRUCTIE - Houdt het lang vol met nog een schepje erbovenop
Gamingcondities zijn een kwelling voor gewone muizen. De G400s is ontworpen om dit te doorstaan. Bijgewerkte primaire mechanische microschakelaars gaan 20 miljoen muisklikken mee. Voetjes van polytetrafluoroethyleen met lage wrijving zijn getest om een verbazingwekkende 250 kilometer mee te gaan. Wat je ook presteert, de G400s is ertegen bestand.

GEVOELIGHEID VERANDEREN TIJDENS DE GAME - Razendsnelle acties
Maak de juiste bewegingen in elke gamesituatie. Schakel door meerdere dpi-instellingen voor snelle selectie van opties op het scherm of scannen van de gamekaart (tot 4000 dpi) of downshifting om pixelprecies te richten of eenheidsselectie (200 dpi) met toegewezen knoppen die handig boven en onder aan het scrollwiel zijn geplaatst.

8 PROGRAMMEERBARE KNOPPEN - Binnen handbereik
Behaal geweldige resultaten met de standaardconfiguratie direct uit de doos. Of stel triggers via ťťn knop in voor acties waarvoor je normaal gesproken in menu's moet graven. Breng push-to-talk communicatie binnen beter bereik. Verlaag dpi tijdelijk. Wijs gameopdrachten of macro's voor meerdere opdrachten opnieuw toe aan een van de acht programmeerbare knoppen met optionele Logitech Gaming Software (LGS).

SPECIAAL GEVORMDE, COMFORTABELE GRIP - Koninklijk comfort
Met de klassieke MX518-vorm biedt de G400s een natuurlijk gevormde grip die is ontworpen voor optimaal comfort tijdens lange gamesessies. Uiteindelijk ben je altijd de laatste gamer die overblijft.
RAPPORTAGESNELHEID VAN 1 MILLISECONDE - Gedachte en actie komen samen
Je kunt erop vertrouwen dat al je opdrachten zo snel mogelijk worden uitgevoerd. De G400s is tot acht keer sneller dan een standaard USB-muis en legt je bewegingen vast zodra je ze maakt.

GLADDE VOETJES - Een materieel voordeel
Voetjes van polytetrafluoroethyleen met lage wrijving verminderen wrijving voor snellere bewegingen, vloeiendere cursorbewegingen en verbeterde nauwkeurigheid

GEBRUIKSVRIENDELIJKE INSTALLATIESOFTWARE - Eenvoudig een persoonlijk tintje
Gebruik de optionele Logitech Gaming Software om de opdrachten perfect op je favoriete games af te stemmen. Dankzij instellingen die je eenvoudigweg versleept en neerzet, kun je knop- en trackprofielen voor al je games aanpassen. Je kunt ook vooraf geconfigureerde aanpassingen gebruiken met automatische gamedetectie.

6. Bouwkwaliteit & Vormgeving
De bouwkwaliteit van de G400s is simpelweg goed, de muis ziet er goed uit en ligt goed in de hand, het gebruikte materiaal voelt erg fijn aan. Het nieuwe (G) logo van Logitech ziet er goed uit en de pads onder de muis zijn lekker glad. De kabel is dun en je hebt er totaal geen last van bij het gebruiken van de muis. Het grootste voordeel van de G400s is dat deze beschikt over een “perfecte” optische sensor waardoor je de muis geen last heeft van Acceleration en predicition.

http://img577.imageshack.us/img577/5610/nl0a.jpg http://img821.imageshack.us/img821/9185/qked.jpg http://img18.imageshack.us/img18/5870/hsto.jpg

De muis beschikt over 8 knoppen die makkelijk te gebruiken zijn. De knoppen die je tot je beschikking hebt zijn de linker en rechter muisknop, DPI verhogen, scrolwielknop, DPI verlagen, DPI terug naar ingestelde standaard, en aan de zijkant vind je nog eens 2 knoppen. De knoppen op de G400s voelen goed aan en je voelt een lichte feedback wanneer je ze indrukt,

7. G400s in gebruik
Sinds dat ik Battlefield 3 speel met de G400s gaat het allemaal een stuk beter. De muis reageert goed op mijn bewegingen en het richten gaat ineens en stuk beter. Wat voor mij een groot voordeel is van de G400s is dat ik geen zweethand of kramp krijg van de muis wat bij de vorige muis nog wel eens gebeurden, dit komt omdat de G400s geen kleine muis is en de muis goed in me hand ligt. Het gewicht van de muis is 133 gram incl kabel wat het een lichte muis maakt wat ik zelf erg fijn vind.

8. Software
De muis word meteen herkent bij het aansluiten dus je kunt de muis meteen gebruiken. Om instellingen te gaan veranderen heb je de software nodig voor de G400s en die is via de site van Logitech te downloaden. Als je de software voor het eerst opstart word er gezocht naar games op de PC waarna je kunt kiezen als je profielen zou willen gebruiken of niet. De software is verder overzichtelijk en het is makkelijk om knoppen te mappen, en om instellingen te veranderen aan de muis.Er zijn een flink aantal game profielen die je kunt gebruiken om de knoppen te mappen, ook is de DPI makkelijk aan te passen tot maximaal 5 verschillende niveaus.

9. Conclusie
Ik ben zeer tevreden met de aankoop van een Logitech G400s muis, voor een bedrag van ~60,- euro heb je een goede kwaliteit muis in huis met een perfecte sensor. Dit weet Logitech ook want de vorige generatie G400 was een stuk goedkoper. Uiteindelijk blijf de keuze voor een muis erg persoonlijk, ik vind de G400s gewoon een top muis terwijl de ander het een slechte muis vind. Ben je opzoek naar een goede muis dan kan ik je de G400s zeker aanraden.

Heb je vragen en/of tips/verbeteringen voor mijn review dan hoor ik het graag.

Heb jij ook een Logitech G400s Gaming Mouse?

Centreren van de tekst maakt het voor mij onleesbaar. Daar ben ik vast niet de enige in. Om die reden toch een +2.

(Een verdiende +3 voor inhoud overigens, maar helaas)
Bedankt voor de reactie dmvdberg maar dat hebben we zo opgelost :) zelfs zat ik er al over te twijfelen maar bij deze heb ik het aangepast. :)

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 8 augustus 2013 17:46]

Ik heb nog steeds, al zon 9 jaar, een mx518 in mijn bezit. Echter begint deze nu toch echt wel slijtage te tonen. Zelfs het metaal onder het logitech logo is ondertussen weg.

Ik had eigenlijk 2 vragen, hopelijk kan jij die wat beantwoorden:

- Hoe voelt het materiaal aan de bovenkant van de meus aan? Is dit glad (zoals de mx518) of is dit enigzins ruw?

- Kan er gesteld worden dat de ergonomie van de G400 exact hezelfde is aan de MX518?
Ik heb ook de MX518 en zit ook voor een nieuwe te kijken.
Ik ga de Logitech G400s toch bestellen. Ik kan alleen geen review doen want ik game niet.
Veel plezier met je aankoop alvast! En ondanks je niet gamed, zou ik toch graag weten wat je er van vind als je daar tijd/zin in hebt :).
Dankjewel!
De muis voelt gewoon het zelfde aan (dat is ook de bedoeling van deze aankoop.)
Ik ben zeer tevreden over de muis, ook over Logitech!
Mooizo, dan ga ik ook de g400 bestellen als mijn MX518 er mee ophoudt. :)
Thanks!
Ik heb hem bij een vriend uit geprobeerd en ik vind het een klote muis. Hij licht niet lekker in de hand en hij is gewoon irritant. Je zei al dat de een hem wel fijn vond en de ander hem haat dus ja dat klopt wel ik ga nu een cm storm inferno kopen en heb alleens mogen proberen bij een kennis en dat is een super fijne muis die ook nog goedkoper is.
Maar ik moet toegeven het is een goede review
Heb hem ook maar besteld na het lezen van een boel reviews, maar de jouwe gaf de doorslag. Puike review hoor.

[Reactie gewijzigd door atillicious op 14 mei 2014 01:47]

Ben op zoek naar een nieuwe muis om een GX9 te vervangen waarvan de sensor begint raar te doen.

Dit is een van de muizen die ik aan het overwegen ben. Het enige dat me wat tegenhoud is mijn korte periode van G400 gebruik, die muis was al na 3 maanden zo goed als onbruikbaar. Linker click button werkt soms eens niet, wat echt enorm vervelend is in een fps game. Angezien dit de voorvader van de deze is heb ik zowat mijn twijfels of ik het nog eens wil wagen.

Je review heeft me wel wat meer overtuiging gegeven,

Wat ik echter wel raar vind is dat je vind dat er een draadloze versie moet van komen. Voor een gaming muis lijkt het mij nu net een pluspunt dat het ding met draad is.