Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 50x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot SX50 HS Zwart Review

faahrev 8 augustus 2013, 2.306 views

Canon PowerShot SX50 HS Zwart

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Beeldkwaliteit
  • Lensset
  • Uitgebreide featureset
  • Goede (automatische) beeldstabilisatie
  • RAW-fotografie
  • 16:9 fotografie en video

Minpunten

• Accuduur (met name in videostand)
  • Geen manuele zoom
  • Compactheid kan conflicteren met grote handen
  • Adapter noodzakelijk bij gebruik voorzetlenzen

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Als eigenaar van een digitale spiegelreflex en een digitale compact (resp. Canon en Sony) kwam ik er achter dat de eerste vaak 'slepen' betekent en de tweede beperking. Gelukkig voorziet de markt in de zg. 'Bridge' camera's die het beste uit twee werelden combineren.
Ik was met name geinteresseerd in een camera met een groot zoom-bereik, een goede lensset en een hoge beeldkwaliteit. Na afweging tussen Fuji, Sony en Canon voor de laatste gekozen ogv gepubliceerde reviews op de bekende fotografie sites. Bovendien heeft de Canon een accesoire aansluiting waardoor een externe flitser kan worden aangesloten.
De Fuji en Sony zijn weliswaar nieuwer en sneller en hebben een hogere resolutie maar waar het op uitkomt is de beeldkwaliteit, toch?
Als bijlagen een opname binnenshuis van 3 meter afstand zonder flits (auto-iso) en een steun opname op 200x zoom (4800mm) van een muurtje op 60 meter afstand.
Aanrader: koop een reserve batterij of twee extra.

Heb jij ook een Canon PowerShot SX50 HS Zwart?

Waarom de Panasonic Lumix (DMC-FZ200 ) niet meegenomen in je onderzoek? Als we het toch over beeld kwaliteit hebben :-)
vraagje: werkt de flitser bij jou automatisch, dwz, klapt omhoog indien nodig (op auto.stand), of moet je 'm telkens zelf omhoog duwen om te flitsen? Bij mij is het laatste 't geval en ik twijfel of dit goed is....
Nee hoor. Zo hoort het bij dit toestel.
Bij bv de EOS serie gebeurt dat automatisch, maar bij deze niet.
ok, da's duidelijk, thanks! ;)