Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) Review

Meulendijks89 7 augustus 2013, laatste update op 7 augustus 2013, 4.315 views

Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Kwaliteit
  • Zwaar en Stevig
  • Cherry MX Red switches
  • Coating keycaps
  • Instelbare verlichting
  • Volume roller werkt goed

12. In gebruik
13. Drivers en ondersteuning
14. Conclusie

1. Inleiding:
Nu ik klaar ben met het bouwen van mijn nieuwe PC zit ik nog opgescheept met een simpel setje toetsenbord en muis van Microsoft en aangezien dit setje slecht werkt en mijn tank in Battlefield 3 naar rechts blijft sturen terwijl ik geen toets aanraak is het tijd voor verandering. Eindelijk! geeft mijn bankrekening groen licht en kan ik een goed toetsenbord en muis gaan kopen.

Eigenlijk zat ik naar een “standaard” toetsenbord te kijken omdat ik een kleine maand geleden nog niks afwist van mechanische toetsenborden totdat ik dit topic tegen kwam op het Tweakers forum. Na flink wat lezen en wat vragen te stellen wist ik het zeker, ik wil een mechanische toetsenbord kopen, het is de zwarte Corsair K70 met rode verlichting geworden.

2. Cherry MX Red switches:
De keuze voor red switches heb ik gemaakt omdat dit type geen "clicky” geluid maakt maar lineair is. Als je typt is het veel fijner dan “standaard’ toetsenborden, omdat het zo soepel gaat. Dit type is ook ideaal voor gaming. De travel distance is wel dieper maar ik heb hier totaal geen last van.

Info uit Het grote mechanische toetsenborden topic

Tactische feedback: Nee, lineaire switch
Clicky: Nee
Actuatiekracht: 45g (55g piekkracht)
Toetsbewegingsbaan: 2mm tot actuatie, 4mm tot bodem.

Red switches zijn kort gezegd black switches die lichter typen. Bijgevolg vind je ze tegenwoordig ook vaak terug in gaming toetsenborden. Of je de lichtere of zwaardere aanslag verkiest is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

- Ideaal voor FPS, MMO, ...
- Licht of zwaar is een kwestie van smaak

3. Verpakking:
De buitenkant van de verpakking ziet er goed uit. Als ik de buitenste verpakking open maak moet ik een 2e doos uitschuiven waar het toetsenbord in verpakt zit. Dit is een stevige doos waar het toetsenbord goed in verpakt zit.

4. In de doos:
In de doos vind ik het volgende:
- 1x Corsair K70 toetsenbord
- 1x Korte Handleiding
- 10 KeyCaps + Keycap puller
- 1x Polssteun

5. De eerste indruk:
De eerste indruk die ik kreeg was WOW toen ik het toetsenbord uit de doos haalde en wat ik meteen merkte is dat het toetsenbord een stuk zwaarder is dan andere toetsenborden die ik gehad heb. Dit komt door de aluminium plaat aan de bovenkant. Verder zit het toetsenbord er echt goed uit in het zwart met rode verlichting.

6. Specificaties:
[i]100% Cherry MX Red mechanische switches
Key-by-Key Aanpasbare verlichting
Zwart geanodiseerd, geborsteld aluminium chassis
100% Anti-Ghosting met Full Key Rollover op USB
Contouren, textuur WASD en 1-6 Keycaps
Easy-Access Dedicated Multimediaknoppen
USB Pass-Through
Soft-touch Wrist Rest
1ms – 1000hz
Uitklapbare voetjes[i]

7. Mediatoetsen:
De Corsair K70 beschikt over 5 media toetsen mute, stop, vorige, afspelen/pauze, volgende en 1 volume roller, altijd handig.

8. Functionele toetsen:
Er zijn 3 functionele toetsen te vinden op dit toetsenbord, de eerste toets is voor lay-out verlichting of volledige verlichting, als je deze toets langer inhoud kan je zelf een lay-out kiezen. De tweede toets is een toets voor de verlichting met 3 standen. De derde toets is een Windows Lock toets.

9. Bouwkwaliteit & Vormgeving:
De bouwkwaliteit van de Corsair K70 is zeer goed, als je het toetsenbord vastpakt voel je gewoon de kwaliteit. Het toetsenbord is redelijk zwaar door de aluminium plaat die zich boven op het toetsenbord bevind en hierdoor blijft de K70 goed op zijn plek staan. De toetsen voelen goed aan door de coating en zitten allemaal stevig vast. Door de aluminium plaat hoor je de toetsen als je typt wat voor mij geen probleem is maar voor de ander misschien wel, dit kan je oplossen met o-ringen. De verlichting doet wat het moet doen en alle 3 de standen zijn goed te gebruiken. De afmeting van het toetsenbord is 43,7cm lang en21,2 cm breed. Al met krijg je echt kwaliteit voor je geld!

De verlichting in 3 verschillende standen:

Aan de onderkant vinden we 4 voetjes, met de achterste 2 zet je het toetsenbord schuin en met alle 4 in gebruikt zet je het toetsenbord in zijn geheel omhoog.

Achterste 2 voetjes in gebruik.

Alle 4 de voetjes in gebruik.

10. Accessoires:

Polssteun
De polssteun word los meegeleverd en is makkelijk vast te klikken aan het toetsenbord verder is het van soft-touch materiaal gemaakt en voelt erg goed

Keycaps
De keycaps hebben textuur en een lichte verhoging met een rode kleur, de speciale keycaps zijn WASD en 1-6. Deze toetsen geven je ook wat extra grip, een mooie toevoeging.

11. USB-passthrough & Bios switcher:
Als extra heeft het toetsenbord een USB poort aan de achterkant, ikzelf gebruik deze om me telefoon mee te verbinden als ik bestanden wil overzetten of om me telefoon aan te sluiten als deze bijna leeg is, altijd handig!

Langs de USB vind je een bios switcher waarmee je de polling rate kan instellen mocht het toetsenbord niet herkend worden in de de bios. Wordt standaard geleverd met stand 1 wat wil zeggen dat het toetsenbord ingesteld staat op 1ms/1000hz.

12. In gebruik:
Vanaf het eerste moment ben ik verliefd op dit toetsenbord. Het toetsenbord typt lekker weg en met dit toetsenbord gaat alles veel beter in Battlefield 3. Verder moet ik nog wel even wennen omdat ik het nog niet zo lang heb maar ik maak veel minder typfouten dan met het vorige toetsenbord. Verder heb niks te klagen over dit bordje en heb er zeker geen spijt van de aankoop.

13. Drivers en ondersteuning
Plug & Play, je hoeft geen drivers te installeren want alle knoppen werken meteen zoals het hoort!

14. Conclusie:
Ben jij opzoek naar een goed kwaliteit mechanisch toetsenbord dan zit je bij de Corsair K70 zeker goed. Dit toetsenbord is te koop voor een bedrag van ongeveer 125 euro en dat is de K70 ook zeker waard. Uiteraard blijft 125 euro veel voor "een" toetsenbord en niet iedereen heeft het er voor over.

Heb je vragen en/of tips/verbeteringen voor mijn review dan hoor ik het graag.
Foto's zijn gemaakt met een Galaxy S4 kwaliteit is niet het beste helaas.

Heb jij ook een Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)?

Pulling rate moet vermoedelijk polling rate zijn.
Erg nette review, maar ik mis een X-factor om +3 te geven.
KUTGW
Bedankt voor je reactie, dat heb ik veranderd. Ik doe me best om een +3 te verdienen maar met een +2 ben ik ook al tevreden :). Wat is voor jou een x-factor bij een review dan?

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 8 augustus 2013 14:43]

Deze is met de lange linker shift toets, die miste ik op mijn K90. Raar dat de K70 vrijwel even duur is als de K95. Ik zal deze tobo overwegen wanneer hij eindelijk uit is met Brown MX of Blue MX switches.

[Reactie gewijzigd door EndlessWaltz op 10 augustus 2013 17:20]

Ja deze is met de lange shift toets, US layout waarschijnlijk heb jij dan een andere layout op je K90? Prijsverschil tussen de K70 en K95 is inderdaad erg klein maar aangezien ik de extra toetsen niet nodig heb is de K70 beter voor mij.
De review ziet er goed uit 3+, het is ook een redelijk lastig onderwerp.

[Reactie gewijzigd door basie op 14 november 2015 23:02]

mooie review maar sommige foto's zijn wel heel erg onduidelijk... dit verpest voor mij de review nogal
De foto's worden niet goed weergegeven. Vermoedelijk ben je vergeten te resizen. Hierdoor is de review een stuk minder makkelijk te lezen dan het zou kunnen zijn. Voor de rest netjes :)

Wel toetsenbord had je hier voor? Hoe ervaar je de geluidsproductie ten opzicht van een 'normaal" rubber dome toetsenbord?
Ik heb alles verkocht dus helaas kan ik je er niet veel meer over vertellen.

Zal later nog even kijken voor de fotos.
Hi,

Ik vind het een hele nette review, maar de foto's zijn volgens mij véél te breed.
Zou je als je zin of tijd hebt dit willen aanpassen??
Alvast bedankt :)