Specificaties 5,3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Archos 53 Platinum Zwart Review

JeroenVeermanNewbie 6 augustus 2013, laatste update op 6 augustus 2013, 1.787 views

Archos 53 Platinum Zwart

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snel

Minpunten

• Groot scherm
  • Zwaar
  • Grote batterij houdt het niet lang vol
  • Batterij opladen duurt heel lang
  • Batterij laadt niet tot nauwelijks op tijdens gebruik
  • Wordt erg warm tijdens opladen

Mijn eerste review, so bear with me ;)

Ik dacht in deze prijsklasse heeft de Archos 53 de beste specs. Daarnaast ben ik gezien mijn aanstaande emigratie geinteresseerd in een Dual-sim-toestel. Toen ik hem kocht bij 4Launch, eind Juli, kostte hij ook nog maar 235 euro.

Bij ontvangst valt meteen op hoe groot hij wel niet is. Ja dit kon je verwachten, maar toch het is wel heel groot. Je kunt bijvoorbeeld niet zo'n standaardhoesje van de MediaMarkt gebruiken, want de allergrootste is te klein. Ook zal hij niet in sommige broekzakken passen, of uitsteken, het gevaar van uit je zak glijden zal hierdoor groter zijn.
Daarnaast is het niet prettig met 1 hand werken. Hij is ook echt zwaar, zeker voor iemand, zoals ik, met RSI. Glijdt daardoor ook nog sneller uit broekzak.

De prestaties van het apparaat zijn, zeker gezien de prijs, echt super. Alles loopt soepel, alle spelletjes gaan heel snel, wisselen tussen programma's gaat uitstekend. Echt niks te klagen.

Het grootste minpunt, waarvoor ik hem ook nu al terug heb gestuurd is de batterij. Met 2800Mah dacht ik een mooie grote batterij te hebben die toch wel langer dan een dagje mee kan. Viel dat eens zwaar tegen. Het enorme scherm slurpt de batterij echt leeg. Sowieso 100% helderheid kun je eigenlijk niet gebruiken als je de mobiel een tijdje wil gebruiken. Maar ook op lage helderheid gaat de batterij snel leeg. Zelfs al de mobiel uitstaat, zonder dat er veel op de achtergrond werkt. Daarnaast duurt het opladen echt hellig lang. En gebruik je de mobiel om een spelletje te spelen terwijl je oplaadt, dan komt er gewoon niks meer bij! (mobiel wordt ook erg warm bij veel gebruik en opladen)

De grootte leek me gewoon wennen en had ook zo weer z'n voordelen, maar het batterijpuntje was voor mij reden genoeg om hem direct weer weg te doen. Ik ga de Huawei Ascend G615 proberen!

Heb jij ook een Archos 53 Platinum Zwart?