Asus WL-600g Review

squindahr 18 mei 2009, laatste update op 18 mei 2009, 477 views

Asus WL-600g

Pluspunten

• Een echte alles-in-een oplossing (ADSL router, wireless router, printer server en FTP server)
  • 2 USB poorten
  • Heel erg goed koop vergeleken met alle features die hij heeft
  • Aan-uit knop
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Bij het instellen van ADSL is het handig elke keer een harde reset te doen, in plaats van instellingen aan te passen.

Beheerbaarheid Score: 3
Hallo,

Hierbij mijn eerste review en wel van de Asus broadband router WL600G. Dit is een router voor zowel een draadoos netwerk als een bedraad netwerk, hij heeft een ADSL aansluiting, kan USB apparaten delen en ook nog repeater zijn voor een draadloos netwerk. Dit alles voor een scherpe prijs van rond de 60 Euro.

Wat biedt deze router voor aansluitingen:
4 UTP poorten
1 ADSL poort
1 Aan/uit knop
2 USB poorten
1 Antenne aansluiting
1 Aansluiting voor de adapter

Het instellen van de router. Het configuratie scherm is overzichtelijk. Het instellen van de ADSL modem is een beetje tricky. Volgens mij had ik hier gelezen dat je voor elke nieuwe instelling van het ADSL gedeelte de modem eigenlijk hard moest resetten : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1230826/5 Als je dat niet deed dan bleven er nog stukjes van je vorige configuratie over en werkte de nieuwe niet. Hiermee heb ik mijn ADSL modem voor Orange/Online aan de praat gekregen

Een uitgebrijde review van de modem is te vinden op:

Ik gebruik de modem nu ongeveer 3 maanden en hij doet zijn werk goed. Ik weet niet of hij vastloopt omdat ik hem meestal s'nachts uitzet (hoeft niet aan te staan als we weg zijn)

Heb jij ook een Asus WL-600g?