Specificaties 10,2" (1024x600), 80GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Wind U100-021NL Zwart Review

PWM 18 augustus 2008, laatste update op 18 augustus 2008, 7.097 views

MSI Wind U100-021NL Zwart

Pluspunten

• Relatief snel
  • Bouwkwaliteit is goed
  • Compleet pakket, inclusief 3x USB, Bluetooth, goede Wireless e.d.

Minpunten

• Ik heb de zwarte uitvoering, de achterkant van de monitor is erg gevoelig voor vette vingers
  • Het toetsenbord is aan de kleine kant (inherent aan het ontwerp natuurlijk). Als je lange dagen maakt met alleen dit device, kan dat vervelend worden.

De laptop (of officieel: UMPC) was voor mij een positieve verrasing. Ik had verwacht dat de er veel concessies waren gedaan om de prijs laag te houden, maar niets is minder waar.

Al bij het openen van de doos valt op dat er zorg is besteed aan het product. De laptop zelf zit heel stevig in elkaar. Wat opvalt is dat hij, ondanks zijn conventionele HD van 80gb eigenlijk helemaal geen geluid maakt. Alle poorten die je nodig hebt zitten er op (inclusief 3x USB) en ook zaken als Bluetooth zijn standaard.

Het 10 inch scherm is voldoende groot, de resolutie zou wellicht nog 1 tikje hoger kunnen. Heel af en toe mis je net een klein stukje van je scherm. Dit gebeurd echter vrij weinig. Office 2007 is goed te gebruiken op het kleine scherm, en het scherm is helder en kan erg goed tegen de zon.

De performance van de laptop is goed. Windows start snel en is niet vol geladen met software die je niet wilt. Ik heb er 2 programma's afgehaald, waaronder een DVD brand programma. Dit terwijl de MSI geen ingebouwde drive heeft.

Het toetsenbord is stevig, en goed te gebruiken. Ik heb zelf redelijk grote handen, en heb wel het idee dat dit de minimale maat is voor een laptop als je die grotere handen hebt.

Heb jij ook een MSI Wind U100-021NL Zwart?

Inderdaad leuke notebook! Heb em zelf in handen gehad en ik moet zeggen, ook ik ben onder de indruk.

Stukken beter (op bijna alle fronten) dan de ASUS EEE.

Goede review :)
Hoezo beter dan de Eee PC?
Als je dan commentaar gaat geven is het wel handig om te vermelden welk model van de Eee PC je bedoelt en wat er dan slecht aan is.

Ik heb de Eee PC 1000 en die is volgens mij net zo goed als de MSI Wind.
Hij heeft bijna de zelfde specs als de Eee PC 1000.
Alleen de accu van de MSI is minder goed dan die van de Eee PC.
De ASUS heeft een 6 cell accu en de MSI maar een 3 cell.
En de Eee PC 1000 heeft bluetooth 2.0 en de MSI 1.0.

Dus is je opmerking eigenlijk precies anders om.
De Eee PC 1000 is beter dan de MSI Wind door de betere accu die 6 uur (spreek uit ervaring) kan draaien en de MSI maar 3 uur

Ik heb voor de 1000 (witte) gekozen omdat ik hem er mooier uit vond zien dan de MSI, hij was leverbaar en er zit een betere accu in.

De MSI komt als het goed is ook met een 6 cell accu maar die moet je er tot nu toe dan wel los bij kopen.
Dus dan is hij weer ongeveer even duur als de ASUS Eee PC 1000.

[Reactie gewijzigd door Sunbeam-tech op 22 augustus 2008 20:38]

In me handen gehad uit elkaar, en ik vind het ideaal dingetje op 1 ding na, het geheugen zit vast op mobo, en je kan 1 reepje toevoegen..
De chipset kan maar 2GB ondersteunen. Met 1GB onboard hoef je alleen nog 1GB toe te voegen.
Enig idee hoe lang een batterijlading mee gaat bij 'normaal' gebruik?
Bij normaal gebruik gaat de accu ergens tussen de 3 en 4 uur mee. Door het scherm te dimmen en de laptop power modus te gebruiken, heb ik hem op 5 uur gehad, zonder dat hij leeg was.
3 - 4 uur met de standaard 3-cell batterij? Ik heb juist gelezen dat ie uurtje of 2 mee zou gaan. Maar je spreekt uit eigen ervaring begrijp ik?
Yep. Normaal gebruik is bij mij: Windows XP + Office + Internet Explorer,Bluetooth standaard uitstaan, scherm op "halve kracht"
De XP-versie (met bluetooth) heeft een 6-cell batterij.
Officieel gaat die 5.5 uur mee. De Linux-variant met een 3-cell batterij gaat volgens MSI 2.5 uur mee.
Nee hoor, de Wind met 6-cell is nog niet verkrijgbaar.
Zou je enkele plaatjes willen plaatsen ? Verder : wat zijn de specs?
Dat zijn wat promotionele foto's die wat showy zijjn. Ik zie in review persoonlijk het liefst wat foto's van de apparaten in hun natuurlijk setting. Ook zijn dergelijke foto's wat 'eerlijker'. Op officiŽle foto's zien ze er vaak erg slick uit, soms tot het manipulatieve aan toe.
Ik zou graag willen zien hoe photoshop of illustrator er op het scherm uitziet. Is het nog overzichtelijk? Kan iemand misschien even een foto voor mij maken?

Bedankt.
DE specificaties zijn inmiddels naar boven bijgesteld, Ik heb sinds 3 weken deze netbook nu anno April 2009 wordt deze computer al voor rond de §300,- geleverd met 2 GB geheugen 160 GB harddisk en een 6 cel accu. bluetooth 2.1

Heb de afgelopen week de WD BEVT 1600 harddisk 160 GB vervangen en gekloond voor de grotere broer de WD BEVT 5000 500 GB. Deze is een stuk snellen maakt wel iets meer geluid.

Minpunten zijn er ook.

1 Hogere resolutie films bekijken gaat gepaard met hotten en stoten. Nu schijn je de
processor en video te kunnen over klokken met 22% ga dit binnenkort uitproberen.
2 De kleine cursor toetsen.
3 De usb poorten links zitten wel erg dicht bij elkaar als in een poort een usb stick zit kan de
andere poort niet meer gebruikt worden.
4 1 usb poort meer is geen overbodige luxe.
5 Mis toch wel de firewire poort.

Opmerking

De voeding daar hadden gezien de afmetingen makkelijk een stekker adapter van kunnen maken dit was handiger geweest om deze mee te nemen, nu zit er een dikke kabel bij.

Al bij al ben ik blij met deze netbook.

Ik en velen met mij zitten te wachten op de krachtigere opvolger met een Atom 330 dualcore processo.