Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition Review
Ik heb deze CPU cooler vandaag geplaatst als vervanging voor de stock cooler van mijn AMD Phenom II X6 1090T,
De stock cooler van de Phenom kreeg de processor met moeite < 70 graden maar dan moest deze wel op volle toeren draaien. Dat gaat gepaard met een volume wat ongeveer overeen komt met dat van een opstijgende Boeing 747.
Ik bemerkte dat mijn computer niet de performance haalde die hij zou moeten halen. Dat komt omdat een groot deel van de tijd deze werd teruggeklokt naar 800 Mhz om zodoende niet te warm te worden.
Tijd om een nieuwe CPU cooler te halen dus. Na het lezen van wat positieve ervaringen met de Scythe Mugen 3 besloten die vandaag bij Azerty op te halen.
De bevestiging was eenvoudig genoeg uit te voeren. De cooler koelt...
Pluspunten
koelt erg goed geruisloos goede prijs eenvoudige installatie
Minpunten
erg groot koelblok
Eindoordeel
De stock cooler van de Phenom kreeg de processor met moeite < 70 graden maar dan moest deze wel op volle toeren draaien. Dat gaat gepaard met een volume wat ongeveer overeen komt met dat van een opstijgende Boeing 747.
Ik bemerkte dat mijn computer niet de performance haalde die hij zou moeten halen. Dat komt omdat een groot deel van de tijd deze werd teruggeklokt naar 800 Mhz om zodoende niet te warm te worden.
Tijd om een nieuwe CPU cooler te halen dus. Na het lezen van wat positieve ervaringen met de Scythe Mugen 3 besloten die vandaag bij Azerty op te halen.
De bevestiging was eenvoudig genoeg uit te voeren. De cooler koelt zeer goed. Ik ben van 70 graden naar 40 graden gegaan
Mijn CPU throttled niet meer maar blijft continue op 3200 Mhz draaien. De koeling is dus eigenlijk nog beter aangezien nu niet de helft van de tijd naar 800 Mhz wordt teruggeklokt.
De geluidsproductie is fantastisch! Ik hoor de ventilatoren absoluut niet. Wanneer ik met een potmeter de ventilator zachter of harder zet is geen verschil in geluidsproductie te horen.
Ik beveel deze cooler van harte aan!
Heb jij ook een Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Zo heb je als positief dat je cpu niet throttled, maar eigenlijk is dat geen plus punt van de koeler. Het pluspunt is dat deze koeler de warmte goed kan afvoeren en je cpu koel blijft.
Ook een aanbeveling is geen pluspunt van de koeler.
Ook heb je maar 1 minpunt eigenlijk en dat is dat je koeler te groot is, eventueel een apart punt dat je de koeler met jouw moederbord over de geheugensloten hangt. Maar nu lijkt het nu alsof je heel ontevreden bent over het product omdat er zo een waslijst aan uitgebreide minpunten staan.
Edit: toch maar gelijk even aangepast. Layout zag er inderdaad niet uit.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 27 juli 2024 04:02]
Dat lijkt mij minder efficient werken. klopt dat?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn