Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition Review

RolfLobker 3 augustus 2013, 1.064 views

Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition

Pluspunten

• koelt erg goed
  • geruisloos
  • goede prijs
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• erg groot koelblok

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze CPU cooler vandaag geplaatst als vervanging voor de stock cooler van mijn AMD Phenom II X6 1090T,

De stock cooler van de Phenom kreeg de processor met moeite < 70 graden maar dan moest deze wel op volle toeren draaien. Dat gaat gepaard met een volume wat ongeveer overeen komt met dat van een opstijgende Boeing 747.

Ik bemerkte dat mijn computer niet de performance haalde die hij zou moeten halen. Dat komt omdat een groot deel van de tijd deze werd teruggeklokt naar 800 Mhz om zodoende niet te warm te worden.

Tijd om een nieuwe CPU cooler te halen dus. Na het lezen van wat positieve ervaringen met de Scythe Mugen 3 besloten die vandaag bij Azerty op te halen.

De bevestiging was eenvoudig genoeg uit te voeren. De cooler koelt zeer goed. Ik ben van 70 graden naar 40 graden gegaan

Mijn CPU throttled niet meer maar blijft continue op 3200 Mhz draaien. De koeling is dus eigenlijk nog beter aangezien nu niet de helft van de tijd naar 800 Mhz wordt teruggeklokt.

De geluidsproductie is fantastisch! Ik hoor de ventilatoren absoluut niet. Wanneer ik met een potmeter de ventilator zachter of harder zet is geen verschil in geluidsproductie te horen.

Ik beveel deze cooler van harte aan!

Heb jij ook een Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition?

De tekst die je op de scorekaart plaatst hoort eigenlijk in de onderbouwing. De scorekaart is echt alleen maar een bullet list van voor- en nadelen.

Zo heb je als positief dat je cpu niet throttled, maar eigenlijk is dat geen plus punt van de koeler. Het pluspunt is dat deze koeler de warmte goed kan afvoeren en je cpu koel blijft.
Ook een aanbeveling is geen pluspunt van de koeler.

Ook heb je maar 1 minpunt eigenlijk en dat is dat je koeler te groot is, eventueel een apart punt dat je de koeler met jouw moederbord over de geheugensloten hangt. Maar nu lijkt het nu alsof je heel ontevreden bent over het product omdat er zo een waslijst aan uitgebreide minpunten staan.
Ik had het gezien kluyze. Netjes alles ingevuld en zag toen wat er met mijn inhoud gebeurde. Pas de inhoud morgen aan. Ik had niet verwacht dat mijn tekst gebullet zou worden :)

Edit: toch maar gelijk even aangepast. Layout zag er inderdaad niet uit.

[Reactie gewijzigd door RolfLobker op 3 augustus 2013 23:36]

Waarom zou je beide fans tegelijk installeren? dan wordt de lucht toch naar elkaar toe geblazen?
Dat lijkt mij minder efficient werken. klopt dat?
Als je één van beide ventilatoren verkeerd om plaatst dan blazen ze naar elkaar toe ja. Daarom let je dan ook op de richting van de luchtverplaatsing en laat je één ventilator richting koelblok blazen en de andere er vandaan. Dan gaat de luchtstroom door het koelblok en aan de achterkant weer eruit.