Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2493HM Zwart Review

Jeroen.Abeelen 18 augustus 2008, laatste update op 18 augustus 2008, 2.048 views

Samsung Syncmaster 2493HM Zwart

Pluspunten

• Full-HD
  • Ingebouwde Speakers
  • 24" Inch
  • een design zonder te veel toeters en bellen zoals T240
  • Prijs / Kwali
  • Beste Kleurweergave ooit op een TFT
  • Perfect voor Games
  • HDMI & DVI

Minpunten

• De knopjes zijn soms moeilijk te lezen in het donker
  • De voet stroeft te erg om hem makkelijk te verschuiven

Voorwoord:

Ik heb 2 jaar geleden een Neovo E19-a aangeschaft maar naar 1 jaar deze in bezit te hebben kwam ik echter van een zeer koude kermis thuis, het beeldscherm had ghosting zoals ik nog nooit eerder had gezien, dus ik had hem snel door verkocht voor een goede 70% van de origineel prijs, nu heb ik ongeveer 5/6 maanden gedaan met een 17 inch CRT maar nu dacht ik toch echt, nu word het tijd voor het echte werk.

Mijn eisen aan het nieuwe scherm:

- Een 24" inch monitor
- Full-HD (resolutie van 1920x1200)
- HDMI + DVI
- Geschikt voor spelletjes
- budget rond de 350 euro

De research:

ik heb zelf echt super lang getwijfeld welke monitor ik zou aanschaffen, vanaf de 226BW heb ik me hier echt vele uren per week mee bezig gehouden, gelukkig heb ik sinds kort een bijbaantje bij de Saturn/Media-Markt en krijg ik dus 20% pers. korting waardoor deze 2493HM maar 319,- voor mij was, ik heb natuurlijk veel reviews gelezen, maar de profesionele test op Hardware.info heeft mij over de drempel geholpen, want dit is echt het scherm met de meest realistische kleuren en het helderste scherm op alle plekken.

De Helderheid van het Scherm

Design:

Ik ben natuurlijk zeer te spreken over het design anders had ik hem niet aangeschaft, het design deed mij erg denken aan dat van de 226BW destijds, ook met de zilveren rand onder aan het beeldscherm. Een klein nadeel is dat je de Touch-knopjes niet kan bedienen als het donker is omdat je het gewoon niet kan zien dan 8)7 , maar je steld hem een keer goed af en dan is dat niet meer nodig.

Gaming:

Ik vind persoonlijk het gamen op dit scherm ideaal mijn zijn Full-HD resolutie en zij response-time van 5ms is gamen werkelijk een genot. Ik speel veel Counter-Strike 1.6, Team Fortress 2 & Medal of Honor en ik heb nog geen enkel spoor van ghosting kunnen waarnemen.

Medal of Honor: Allied Assault (1600x1200 (max))

Counter-Strike 1.6 (1920x1200)

Team Fortress 2 (1920x1200)

Multimedia gebruik:

Ik gebruik zelf veel iTunes om mijn iPod (3rd gen.) te syncen en om gewoon lekker muziek te luisteren onder het gamen (met behulp van mijn MX Revolution O+ ), ook doe ik regelmatig video's bewerken met Sony Vegas Video en het is ideaal als je zon groot werkblad hebt om het zomaar te zeggen.

iTunes Cover-Flow

iTunes Cover-Flow

Mijn Conclusie:

Dit scherm is echt het beste dat mij ooit overkomen is :P, maar echt, het is fantastischer om er HD-Films op te kijken en over de ingebouwde speakers ben ik ook zeer te spreken, de helderheid van het scherm is ook fantastisch echt als ik een 24" inch monitor zou moeten aanraden dan is het deze wel...

Hier kunt u alle Fotos van mijn 2493HM vinden.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2493HM Zwart?

nette revieuw ik en mijn pa wouden de t240 gaan halen maar na deze revieuw twijfel ik toch al een beetje :A bedankt voor je nette revieuw aleen wat weinig tekst ;)
Heb deze ook en moet zeggen dat het echt een super scherm is.....je ziet niet eens dat het een TN is want alles is zo mooi :S en ook goed te zien van alle kanten.
idd maar het is ook een Alternatief TN paneel had ik ergens gelezen...

btw waarom het " :? "-poppetje?
Omdat mense mij altijd afzeiken over een TN paneel ..... want naar mijn meening zijn de nieuwe TN scherme zoals in deze monitor net zo goed als de PVA schermen.

-reactietijd 2 ms
-kijkhoek 178*
-Contrast 1000:1 Dynamisch 10.000:1

maar goed ;) er zullen van die zeikerds blijven die vinde die 400 euro extra echt wel waard en kraaken deze TN panelen keihard af....terwijl ze gewoon super zijn :/
Juist. De nieuwe TN schermen zijn briljant. Ook mijn kleinere Samsung 940BW doet 't geweldig met z'n TN paneel.
TN Is niet super, TN is inferieur. Het heeft een lage zwartwaarde en een lage verticale kijkhoek. Daarnaast is de kleurechtheid veel minder. Verder heb je voor ~450 al een PVA scherm hoor.
Contrast 1000:1 ammehoela, als je het eens echt kon testen kwam je op veel minder uit.
Reactietijd is 2ms Gray to gray en niet eens bewezen.
Kijkhoek 178 is ook niet altijd zo.
Imo is de HP w2408 nog altijd een van 24''ers die echt natuurlijke, strakke, kleurvolle images weergeven. En hier zit ook een TN paneel in.
ik zou ut wel cool vinden als je in een kompleet donkere kamer een foto van een zwart beeld zou nemen (om het backlight bleeding te laten zien)
dat zal ik binnekort voor je doen Darun1a !