Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Trust KB-1350D Review

Virtlink 16 augustus 2008, 280 views

Trust KB-1350D

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Degelijke slijtvaste toetsen
  • Nuttig gegroepeerde functietoetsen
  • Lange aansluitkabel

Minpunten

• Lange toetsen reageren niet overal

Ik was opzoek naar een toetsenbord met lage toetsen (zoals een laptoptoetsenbord) en een draadje. De Trust Slimline KB-1350D voldeed aan mijn eisen en zag er ook nog eens leuk uit. Eenmaal uit de verpakking bleken de toetsen toch ietsje hoger dan de foto's deden vermoeden, maar dat is verder geen probleem.

Het toetsenbord typt redelijk stil en dat is wel prettig. De tactile feedback (het klikgevoel bij het indrukken) is ook goed. Het grootste minpunt vind ik werking van de grote toetsen, en dan vooral de numerieke Enter en de Backspace toetsen. Alle lange toetsen (op de spatiebalk na) hebben namelijk maar één contactpunt en geen beugeltje, en reageren daardoor helaas vaak alleen als je de toets aan de contactkant indrukt. In het geval van de numerieke Enter toets is dat aan de bovenkant, terwijl ik toch de toets het vaakst aan de onderkant raak.

Het toetsenbord is niet duur en voelt degelijk aan. De aansluitkabel is lang, maar niet te lang. Ik heb het toetsenbord sinds april en de toetsen zijn slijtvast genoeg. De functietoetsen zitten logisch bij elkaar, met alle geluid, volume en play-pause-stop toetsen bij elkaar aan de rechterkant.

Al met al een goed toetsenbord, op het probleem met het aanslaan van sommige grote toetsen na.

Heb jij ook een Trust KB-1350D?

Je zou voor de aardigheid een paar plaatjes/foto's bij kunnen voegen.