Synology RackStation RS812+ Review

itlee 2 augustus 2013, laatste update op 15 december 2014, 713 views

Synology RackStation RS812+

t.o.v. desk model een stuk duurder maar voor in gebruik in een 19 inch rack optimaal. Tevens is bij failure makkelijk (2 schroeven) het cpuboard te vervangen. Voor de rest is de 812+ opgewassen tegen zijn taak waarvoor die moet dienen.

Pluspunten

• hogere lees snelheden als aangegeven door synology (met gebruik van hdd's)
  • solide brackets
  • ssd past perfect in bracket. (schroefjes bij geleverd)
  • schrijfsnelheid volgens specificaties synology
  • schrijfcache functioneert goed (duidelijk meetbaar) (verdubbeld snelheid ipv gebruik zonder)
  • speciale transistor op de ssd die bij stroomuitval zijn schrijfacties veilig wegschrijft zodat disk/data corruptie minder snel plaats vind.
  • ssd wordt herkent en functioneert 100% ondanks dat deze niet op de HCL staat.

Minpunten

• Helaas niet meetbaar of de sata interface ook de maximale snelheden op de interface/synology zelf haalt.
  • Voorlopig nog geen verdere negatieve punten.
  • Update 20 december 2013:
  • Crucial M500 960gb Primary SSD heeft het begeven, elke week trim functie via synology laten checken, geen smart errors.
  • na 4 maanden 24x7 gedraaid te hebben op behoorlijke throughput is de disk vastgelopen/write errors en doet niks meer. data kwijt.
  • SSD's uit de consumenten markt zijn dus helaas niet gemaakt om 24x7 te performen. disk zal worden vervangen voor western digital black series (ouderwetse schijf).

Kwaliteit voeding Score: 4
Rackstation gekocht icm een Crucial m500 960gb ssd.
Reden voor ssd icm synology is iscsi storage dat snel moet zijn.

Het wordt gebruikt bij een klant voor Databases, hoge lees/schrijfsnelheid nodig.
Wordt eerst getest om bij goedkeuring opgenomen te worden in productie.

setup wordt gebruik met Link aggregation, getest op HP switch.
(mtu waarde 1500 (geen jumbo frames)
(mac os x 10.8.4 / Windows 7) (beide machines zijn voorzien van ssd)

test 1: 17 gbyte file vanaf een mac & windows machine (simultaan) > Synology
test 2: 17 gbyte file vanaf synology > mac & windows machine (simultaan)

test 1a: schrijfcache enabled op synology
test 2a: schrijfchache disabled op synology

result:
schrijven:
test 1a: snelheid tussen 175 en 200 mbyte per sec.
test 2a: snelheid tussen 100 en 125 mbyte per sec.

lezen:
test 2: snelheid tussen 230 mbyte per sec tot 280 mbyte per sec.

Update: 15 dec. 2014.
volledig gestopt met gebruik van ssd tbv iscsi. inmiddels al 2 crucials aan "snot" gedraaid. ze doen helemaal niks meer. maak nu gebruik van 4Tb Western Digital RE disken. (betrouwbaar, voldoende snel snel voor iscsi.

Gestopt met Link aggregation tbv windows iscsi. nu single port iscsi in een apart VLAN met flowcontrol enabled. (nu stabiel, geen onderbrekingen meer.

Heb jij ook een Synology RackStation RS812+?

Kun je niet beter MPIO gebruiken voor ISCSI?
Link aggregation werkt niet goed met ISCSI, max snelheid per request blijft namelijk maar de snelheid van een enkele verbinding.
230MB/sec a 280MB/sec over 1 Gigabyte ethernet aansluiting (of zelfs 2) lijkt mij heel sterk. 80 tot 110MB/sec (afhankelijk van het protocol) over 1 gigabyte ethernet is zo een beetje de max. Of mis ik iets?
link aggregation is 2 porten 1 gbit dus 2gbit gebundeld zeg maar.
zie foto 1....snelheidsgrafieken komen allemaal uit de synology.

gebruikte switch is trouwens HP procurve v1810.
but: does it play battlefield :+

vet!
@bosch interessant artikel, ik ga t even uitzoeken, snijdt duidelijk hout !