KeePass Password Safe

KeePass Password Safe Review

Kridri 2 augustus 2013, 2.646 views

KeePass Password Safe

Pluspunten

• AES
  • Zowel op Windows als Linux, BSD, Mac OS X

Minpunten

• Voor Linux, BSD, Mac OS X mono benodigd

Stabiliteit Score: 4
Systeemeisen Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 3
Inleiding – ‘ KeePass’

Tegenwoordig wordt men overstelpt met een breed scala aan wachtwoord. Er moet een wachtwoord zijn voor de mailaccounts, netwerken, Windows log in,website wachtwoorden, etc. etc. etc. Deze lijst is lang en blijft continue doorgroeien. Daarnaast zouden we elk een aangepast wachtwoord toekennen.
KeePass is free and open source software (FOSS), dat een handige tool is voor het beheren van je wachtwoorden.

Werking & gebruik

KeePass is een free and open source software wachtwoord manager, wat je helpt om je wachtwoorden te beheren op een veilige manier. KeePass plaatst de wachtwoorden in één database dat beveiligd is met een masterwachtwoord en geëncrypteerd met AES/Rijnendaele.
Daarnaast is het ook mogelijk om de volledig source te downloaden en te controleren op lekken.

Besluit

In mijn opzicht is het bewaren van confidentiele gegevens op één plaats die je ook centraal kan beheren. Echt het zaligmakend aan dit programma. Daarnaast ook de eenvoudige manier om back up's te maken en het delen via een de cloud op meerdere apparaten vindt ik persoonlijk zeer handig.

Requirements & download
  • Download link: KeePass
  • Supported Windows: Windows 98 / 98SE / ME / 2000 / XP / 2003 / Vista / 7 / 8 (Microsoft .NET Framework ≥ 2.0 )
  • Supported other: Linux, Mac OS X, BSD, ... met Mono ≥ 2.6.
Dit is mijn eerste review, als er opmerkingen zijn gelieve deze dan te melden. En hopelijk volgen er nog meerdere reviews.

Edit: typo's

Heb jij ook een KeePass Password Safe?

Ik vind in de tekst niet terug wat jij van KeePass vindt. Hoe kun je dit dan een review noemen? :?
Zal het aanpassen :) T'is mijn eerste hé
Het is password of wachtwoord. Je ervaringen met KeePass staan er niet in. Erg kort. Je kan bijvoorbeeld het verschil uitleggen tussen de v1.xx en v2.xx serie.
Typo's aangepast. Deze review is een kennismaker met de software, niet een uitgebreide manual.
-typo: open soucre

Ik mis wel een plaatje, heeft het een gui, commandline ? Waar liep je tegenaan ? Waarom is dit beter?
Kan keychain for mac niet hetzelfde?
tx voor de typo. Ik werk zelf op windows dus Keychain heb / kan ik niet gebruiken. Het heeft een gui, maar het is moeilijk zelf een pic te gebruiken uit de eigen collect. Daar gaat de privacy :P .
Zal anders een pic toevoegen van de makers zelf uit.
Ik gebruik het al jaren. Je vergeet een aantal "key" features op te noemen in je review ;-) Namelijk de mogelijk om je databases te syncen en om key files te gebruiken. Dat laatste is vooral handig om keyloggers tegen te gaan omdat mocht iemand je master password weet dmv keyloggen oid hebben ze altijd ook nog de key file nodig.

[Reactie gewijzigd door Badtothebone op 2 augustus 2013 19:27]

Ik heb mijn keyfile met truecrypt gencrypteerd en zo op mega staan. Dus overal kan ik met de portable versie en een internetverbinding aan mijn wachtwoorden.