Specificaties 2,8" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Touch Diamond NL Zwart Review

Jbosmanx2 15 augustus 2008, laatste update op 15 augustus 2008, 1.948 views

HTC Touch Diamond NL Zwart

Pluspunten

• Menu (TouchFlo 3D)
  • Snelle werking
  • Uitgebreidt programma aanbod
  • Bereikbaarheid
  • Verder te veel om op te noemen

Minpunten

• Schittering op beeldscherm
  • Google Maps (die mijn locatie niet weet te bepalen.)
  • Accuduur

Ik heb de HTC Touch Diamond nu net een maand en ik kan zeggen dat ik zeer onder de indruk ben.

De telefoon ziet er uiterlijk heel sjiek uit en is niet te groot of te klein. Hij past gemakkelijk in de hand en de beeldscherm is toch groot genoeg om alles duidelijk op te zien. Buiten echter bij zon, is de zich soms wat moeilijker wegens de schittering, dit is wel jammer. Eenmaal de telefoon opgeladen en draaiende begint hij met het installeren van alle extra's die bij de smartphone komen, waaronder de Touch Flo 3D. Dit is een geweldig inovatieve menu die je gemakkelijk door de belangerijkste delen van de Diamond laat scrollen. De eerste keer werkt het allemaal wat traag, maar eenmaal alle vensters te hebben gescrolled zodat het in het geheugen van de telefoon staat gaat het allemaal zonder problemen. Het menu bestaat uit Home (klok, datum), Contacten, Berichten, E-mail, Internet, Foto's, Albums, Weer, Instellingen en Programma's. Het laatste is door de gebruiker zelf in te stellen. Je kunt zelf de reeds geinstalleerde programma's aan dit lijstje toevoegen.

De smartphone is niet beperkt tot het gebruik van alleen de Touch Flo 3D. Met een beetje tweaken kun je dit ook uitschakelen en verder met Windows Mobile 6.1 zelf. Echter zie ik zelf het nut hiervan niet helemaal in, maar ik heb berichten gehoord dat dit wel wenselijk is.

Verder zit er een ingebouwde GPS systeem in waar ook Navigatiesystemen op te installeren zijn zoals TomTom of Navigator. Standaard is Google Maps hiervoor geinstalleerd en werkt naar mijn idee niet helemaal goed. Steeds als ik hem mijn lokatie laat bepalen, geeft hij aan dat ik in Amerika (Florida) zit. En geloof me, ik woon en ben op dit moment ook gewoon in Nederland. Misschien als ik TomTom heb aangeschaft dat dat er beter op werkt.

De accu is naar mijn idee wel snel leeg. Hij is op normaal gebruik 3 tot 4 dagen bruikbaar, maar moet dan echt weer aan de stroom. Met excessief gebruik kan er slechts een halve dag gebruik van worden gemaakt. Met de huidige technieken had ik toch wel meer verwacht. Al heb ik berichten gelezen dat de HTC Diamond Pro accu er ook in kan en die zou langer mee moeten gaan. Ga ik eens uitzoeken.

Al met al is deze smartphone echt een aanrader. Het bevat alles wat een Smartphone moet hebben en meer.

Heb jij ook een HTC Touch Diamond NL Zwart?

@GoldenBatt
Het is inderdaad een beetje kort, maar hij zegt wel redelijk veel in zo'n korte tekst. Je kan even goed over een functie gewoon zeggen wat die doet in 3 woorden of je kan er een boek over schrijven. En het kan zelfs wel zijn dat de boek minder zegt dan de 3 woorden. Dus op de lengte van de review mag je nooit iets zomaar bepalen. Ik zelf schrijf meestal HEEL lange reviews, maar ik zie dat ik toch soms 4-sterretjes krijg ipv 5, dit komt omdat de mensen niet zien wat ze graag zouden gezien hebben.

Maar terug naar jouw review:
Het is een heel mooie review dat redelijk veel zegt en dat gewoon de functies van de telefoon beschrijft, wat altijd handig is bij de keuze. Maar ik had wel graag nog een paar dingen gezien:
  • Hoe voelt TouchFlo 3D aan, is het intu´tief of meer vaste dingen dat je moet weten?
  • Is er software meegeleverd op de PDA, zoals Excel, Word,...?
  • Is het makkelijk werken samen met Outlook of werkt het niet samen?
Maar ik hoop dat je je review nog gaat uitbreiden, maar voor de rest heb je wel genoeg informatie gegeven.
Ik wou de smartphone kopen, maar de accuduur is echt wel spijtig, waar ik dus niet voor ben. Ik heb een degelijke accu nodig dat heel lang meegaat en liefst een gesprekstijd heeft van minstens 8 uur. Maar op zich is HTC wel mooi bezig en is het wel goede concurrentie tegen de iPhone.
Laatste 2 punten zijn afhanklijk van de lezer. Wetend dat er windows mobile op staat en het ding over een touchscreen beschikt, is outlook sync en word/excel/onenote etc. gewoon onderdeel van winmobile 6.1 professional.
Bedankt voor je reactie.

Ik zal morgen eens kijken of ik de review wat kan uitbreiden naar wat meer over de inhoud van de HTC TD.

Alvast antwoorden op je 3 punten:
  • Het voelt soepel aan en het reageerd goed op de vingerbewegingen op het scherm. Het is zoals de naam "TouchFlo 3D" al aangeeft. 3D.
  • Pocket Office Mobile zit er standaard bijgeleverd. Waar in zit: Word, Excel, OneNote en PowerPoint
  • Ik gebruik zelf mijn HTC TD met een Vista Laptop. Zodra ik hem aansluit maakt hij automatisch connectie met een programma "Windows Mobile Apparaatcentrum" waarna hij alles wat ik bij installatie heb aangevinkt synchroniseert. Ook met Outlook. Dit werkt naar mijn idee goed.
Het klopt wat betreft de accu. Dat vind ik zelf ook wel jammer dat het na een dag intensief gebruiken bijna leeg is. Maar op zich had ik dit hiervoor met mijn PDA ook. Ik begrijp aan de andere kant ook wel dat de schermresolutie en TouchFlo 3D veel energie vreten. Ik denk dat als je TouchFlo 3D uitschakeld dit al ineens een stuk scheelt in accutijd.
Beetje korte review,

Verder, heb je bij Google Maps de gps instellingen goed gezet? Deze moet je op 4800, com4 zetten. Dan werkt deze prima op GPS ;)
Dat ga ik eens uitproberen. Bedankt voor de tip!

Dit is eigenlijk mijn eerste echte review die ik heb geschreven. De eerste die ik had geschreven was niet helemaal objectief. Maar goed, ik heb dus nog veel te leren. Ik zal eens kijken of ik wat meer kan vertellen.
Ik heb dezelfde telefoon en heb inmiddels TF3D uitgeschakeld, werkt gewoon prettiger, kun je de telefoon zelf indelen als je wilt en hij is retesnel. Super responsief.