Procase Noah Silver Black Review

bas-r 15 augustus 2008, laatste update op 17 maart 2009, 3.320 views

Procase Noah Silver Black

Pluspunten

• Uiterlijk oogt degelijk en mooi.
  • Installatiegemak.
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen handleiding meegeleverd
  • Geen risercard meegeleverd
  • Geen sata-voedingskabeltje meegeleverd.

Omdat er nog geen review is van dit caseje, en er zijn niet zoveel itx cases, hierbij een korte review.

Caseje gaat gebruikt worden als muziekapparaat, aangesloten op mijn dagelijkse monitor en (via KVM switch) tobo en muis, zodat wanneer ik tijden niet achter mijn gewone pc zit, toch naar muziek kan luisteren zonder dat mijn gewone enegieslurper aanstaat.

Doos + inhoud
Geheel komt in een ruime doos. Er zitten allerhande kabels bij, ik zie wat ata en voedingsgrut. Eigenlijk zitten alle kabels er wel in, op 1 minpuntje na: geen satavoedingskabeltje. Is even een domper, want nu moet ik dat morgen dus gaan halen. Verder compleet, ook met 80mm fan, zelfs rubberen voetjes (zelf opplakken), en een 'schuin-zet-standaard'.

Wat mist is een bruikbare goede handleiding, die ik ook niet 1-2-3 op de site van Procase kan vinden. Is voor de minder gevorderde tweaker wellicht een probleem, hoewel op alle kabeltjes duidelijk staat waar ze voor zijn, en ook is het wel duidelijk waar je hd en eventuele slim-dvd moeten.
Ook mist een risercard voor het pci-slot, dat is de enige manier om 'm te gebruiken. Aan de andere kant worden de kosten zo laag gehouden voor mensen die geen pci-slot zullen gebruiken.

Eerste indruk
Kastje is van voldoende kwaliteit. Ben Antec gewend, wat wel wat beter overkomt, maar dit kan er prima mee door. Hij lijkt qua styling wel op mijn Antec Solo die hier naast staat.
Knoppen werken prima en ook het klepje lijkt degelijk genoeg om sporadisch gebruikt te worden.

Installatiegemak
Het is even wat lastig om mijn mobo-tje erin te krijgen maar uiteindelijk past het precies.
Is wel vaker het geval bij kleine cases dat alles op maar 1 manier past. Geduld vereist dus tijdens het inbouwen. Ook de pci-kaart past voorbeeldig dmv riser-card .

Eenmaal draaiend

De 80mm fan maakt geen herrie, is eigenlijk bijna niet te horen (staat onder bureau). maar bijna is voor mij al teveel, dus die ga ik vervangen. Iemand die niet zo panisch is zal er geen last van hebben.

Eerste indruk voeding
Eigenlijk kun je daar niets over zeggen een uur na installatie van het geheel, maar toch: hij draait. aangesloten zijn een Intel mobo met Atom 230, 1gb mem en 1 Sata-HD
/edit: voeding is een soort laptopvoeding, een passieve adapter die je op de case aansluit dus.

Case lijkt degelijk te zijn, installatie gaat prima met een klein beetje geduld. Hij voldoet waar ie voor is gekocht, hoewel een handleiding en een sata-voedingskabeltje meegeleverd zouden mogen worden.

/edit, net als bij mijn Antec Solo erger ik me aan de lampjes aan de voorkant (blauwe powerled, en rood hd-ledje), dus die heb ik uitgezet.
Foto's toegevoegd:
1 - case met mobo + risercard
2 - case met mobo + risercard met geluidskaart erin
3 - case met mobo + risercard met geluidskaart erin + hd/dvd-ophanging (geen dvd bevestigd)
4 - Dichte case in vergelijking met Antec Solo, op de Antec staat een Aten CS-1732A switch

Heb jij ook een Procase Noah Silver Black?

Gaaf klein kastje. Ik heb de afgelopen dagen al bij diverse reviews gevraagd (reviews over de Intel D945GCLF) of er kastje voor die borden te koop waren. Hier is dus het antwoord.

Jij hebt de Intel D945GCPE ingebouwd. Volgens T.Net is dat een mATX bord. Is dat een fout in de specs, of heb je ook de GCFL?
Dat zijn eigenlijk zaken die ik veeleer bij een MoBo verwacht dan bij een case, dus ik zou zeggen mooi meegenomen (of juist onnodige kosten!).
Ook mist een risercard voor het pci-slot, dat is deenige manier om 'm te gebruiken. Aan de andere kant worden de kosten zo laag gehouden voor mensen die geen pci-slot zullen gebruiken.
En die zou ik nou juist WEL verwachten. In een case als dit natuurlijk gewoon een absolute noodzaak!
hij draait. aangesloten zijn een Intel mobo met Atom 230, 1gb mem en 1 Sata-HD
Dus wel degelijk een mITX bordje. Waar zit hem nou de fout :).

Nou wordt zo'n bordje niet echt warm, maar er zit een 80 mm fannetje op en het kastje is helemaal volgebouwd (waar nog ruimte was, zitten draden :P). Gaat dit wel helemaal goedkomen met de koeling, m.n. op zeer warme dagen (die we gelukkig nog maar nauwelijks hebben :) )?

Ik sta er van te kijken dat je de prijs een positieve eigenschap noemt. Voor zo een klein kastje vind ik 75,50 Euro (min. prijs in PriceWatch, excl. transportkosten) zeer stevig aan de prijs. Ik zie overigens niets over een voeding? Hoe zit het daar mee?

Leuke review, veel succes met je "media centrum".
Ik heb idd een fout gemaakt, ik heb het Intel GCFL mobo, itx dus.

Ik verwacht een sata voedingskabeltje aan elke moderne voeding te vinden en aangezien in deze case de voeding zit ingebouwd (combinatie van een externe adapter, met intern connectoren), verwacht ik een sata voedingskabeltje bij deze case te vinden.

Ik vind 75,50 voor een itx case (let op, deze worden niet veel verkocht), inclusief voeding niet duur. Zeker niet als je 'm qua prijs vergelijkt met een Silverstone. Maar dat is ook wel weer een ander soort case, waarbij de looks erg belangrijk zijn.

Wat betreft koeling: de tijd zal het leren :-)
Ik krijg van de week dezelfde behuizing binnen en de dual-core versie van jouw mobo. Nu las ik al allemaal verhalen dat de chipset-fan zoveel geluid maakt.
Ik zie dat jij deze fan van je mobo af hebt gehaald. Blijven de temperaturen nu acceptabel in dit kastje?
Je schrijft dat je de meegeleverde 80mm fan gaat vervangen voor een stillere, heb je dit inmiddels gedaan en heeft dit de temperaturen nog be´nvloed?
Allen,

Hoe zit het precies met de prestaties van een dergelijk system met itx? Wat als ik bijvoorbeeld een blueray lezer erin wil hebben en deze een film op 1920x1080 wil laten spelen? Gaat dat gladjes?

En als het ding dan ook nog dts geluid moet ondersteunen via een digitaal out naar een versterker?

Verder zal het een internet/office pc zijn.

Graag jullie reactie en alvast dank voor de moeite!
Ik heb het setje na een dag of vijf weer van de hand gedaan omdat het te sloom werkte...
Goede review! Maar ik zou ook wel eens willen weten hoe het met de voeding zit? Of is het gewoon een adaptor, zoals een laptop? maakt ie dan ook geluid?

Wel een beetje krom dat de behuizing nog duurder is dan het bordje incl een proc zelf 8)7
Ik heb dezelfde kast,
Er zit een adapter bij (zoals een laptop), deze is 80Watt.
De adapter kan wel vrij warm worden, maar niet echt veel warmer als de gemiddelde laptop adapter, verder is hij volledig passief.

in de kast zelf zit een dc-dc omvormer, (klein printje) waaruit 1 mobo kabel komt, en een molex + floppy aansluiting. :)

[Reactie gewijzigd door CrashOverDrive op 15 augustus 2008 17:27]

Past een standaard 80x80x25mm fan (als vervanging van de case fan)?
Hoeveel ruimte is er voor een CPU koeler?

[Reactie gewijzigd door djmosfr op 23 december 2008 13:32]

Heb je deze behuizing nog? Ik heb er 1 echter ben ik de externe voeding kwijt. Zou je voor mij kunnen meten of de binnenkant of de buitenkant van de voedingsplug de + is? Dan kan ik er een alternatieve voeding bijzoeken.
Lees mijn comment van 31 juli 2009,
Dus ik kan helaas niks voor je nameten...