Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 22EA53VQ-P Zwart Review

marceltimmer 1 augustus 2013, 3.451 views

LG 22EA53VQ-P Zwart

Pluspunten

• Prijs (d.d.01-AUG-2013) t.o.v. vergelijkbare producten
  • Afwerking is netjes. Kleuren zijn neutraal.
  • Energieverbruik bij normaal gebruik is slechts 25W
  • Energieverbruik in energiebesparings-/ slaapstand is 0.3W
  • Scherm reageert adequaat bij veranderingen in signaal.

Minpunten

• De standaard is erg wankel. Door de positie van de aan/uit knop (ver uit het midden) wiebelt het scherm telkens als je 'm aan of uit zet.
  • Dit IPS scherm zou volgens LG 'consistenter moeten presteren' en 'minder schommelingen in kleurtemperatuur' vertonen, maar ik zie geen hele grote verschillen.
  • Scherm reageert erg snel bij veranderingen in signaal. Als er eventjes (~3sec) geen signaal is verschijnt er meteen een melding dat het scherm in energiebesparings-/ slaapstand zal gaan.

Ik heb onlangs de 22EA53VQ-P van LG gekocht als vervanging van een 6 jaar oud 17inch TN scherm. Jammer genoeg was de 22EA53VQ-P in geen enkele winkel bij mij in de buurt te zien, maar uiteindelijk heb ik 'm toch via een webshop gekocht i.v.m. de overtuigende prijs voor dit IPS scherm. Het is verder geen spannend product; er zijn geen opvallende features of specificaties.

Verpakking en installatiegemak waren dik in orde. De bouwkwaliteit van het scherm en het gevoel van de bedieningsknoppen is goed. Bij de installatie op mijn buro werd alleen wel direct duidelijk hoe slecht de bouwkwaliteit van de standaard is. Een beetje extra plastic in het ontwerp van de standaard was fijn geweest aangezien het product erg makkelijk zijdelings beweegt. Door de positie van de aan/uit knop (rechts, ver uit het midden) wiebelt het scherm telkens als je 'm aan of uit zet.

LG verkoopt dit scherm met een aantal specifieke features (contrast, kijkhoek) waarvan de meeste doorgaans ook bij modellen van andere merken aanwezig zijn en hier geen uitleg nodig hebben. De feature 'Dual Smart Solution', waar LG mee adverteert is een programma. De meerwaarde van deze software is onduidelijk, aangezien de geboden functionaliteiten ook standaard in Windows aanwezig zijn. De scherpte op het 21,5inch scherm is door de Full HD resolutie erg goed.

Ondanks mijn aanhoudende irritatie over het wankele ontwerp van de standaard ben ik erg tevreden over het product.

Heb jij ook een LG 22EA53VQ-P Zwart?

Ik heb dit scherm ook aangeschaft maar merkte linksonderin en rechtsboven een flinke backlightbleed. Ook moest ik schuinlinks voor het scherm zitten om het linksonder niet flets te hebben vanwege de bleed. Hoe ervaar jij dit?

Ik heb op het moment een nieuw exemplaar aangevraagd, dus hoop dat ik mazzel heb :)
En hoe is het nieuwe scherm. bij mij is de grootste reden om een scherm niet te kopen backlight bleeding/
omdat ik het gewoon belachelijk vind om genoegen te nemen met een scherm die 'vlekken' heeft.
Exact dezelfde vlekken. Heb uiteindelijk maar een TN panel gekocht omdat het me te irritant werd. De kleuren en scherpte was wel een stuk beter op het IPS paneel.