Specificaties Bedraad Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Steelseries Apex (Qwerty US) Review

Sorivel 1 augustus 2013, 4.180 views

Steelseries Apex (Qwerty US)

Pluspunten

• De lage knoppen, voor snel te werken.
  • Grote spatiebalk, makkelijk terug te vinden
  • De macro knoppen bovenaan, die wat verhoogd zijn
  • De kleuren op het toetsenbord die je kan aanpassen.
  • De rubbers, onderaan het toetsenbord, zodat het zeker niet verschuifd. Je krijgt ook 2 extra rubbers meegeleverd die wat hoger zijn dan de standaard.

Minpunten

• De prijs die wat veel is
  • De Play/Pauze knop, die naast de enter knop staat en dezelfde grote heeft
  • De 2 extra pijltjes toetsen. Die wanneer je ze niet nodig hebt wel in de weg zitten

ALGEMEEN:
Bij het openen van de doos, en ik het toetsenbord te zien kreeg vielen er een paar punten me meteen op.
1. De grote spatiebalk, deze is naar mijn mening zeer handig. Voor alle soorten gebruikers. Voor te gamen is het makkelijk want je vind hem meteen terug en je kan er eigenlijk niet naast duwen, maar zeker ook voor dagelijks gebruik zoals typen. Het is zeer handig en makkelijk en je went er meteen aan.

2. De Macro knoppen, dit is iets dat op de meeste gaming keyboards wel aanwezig is, maar op de Steelseries Apex zitten er niet alleen aan de linker kant van het keyboard macro knoppen, maar ook boven de 'F' knoppen. Boven F1 tot F12 bevinden zich 12 extra macro knoppen. Om ervoor te zorgen dat je niet perongeluk op de macro knoppen duwt als je op een 'F' knop wil duwen, heeft Steelseries de macro knoppen een klein beetje hoger gemaakt zodat je meteen het verschil voelt en niet verkeerd zult duwen.

3. De media-knoppen aan de rechterzijde van het keyboard. Als jij iemand bent, die wel eens muziek luistert, dan is dit ideaal. Hiermee kan je makkelijk je muziek harder of zachter zetten of zelfs helemaal af, het volgende of vorige liedje afspelen en er staat een play/pause knop op. Allemaal zeer handig, buiten de Play/Pauze knop. Deze vond ik in het begin wel wat vervelend. Als ik op 'enter' wou drukken duwde ik vaak op de Play/Pauze knop. niet alleen staan ze lang elkaar, maar ze hebben ook nog eens dezelfde grote, waardoor het wel verwarend is. Maar na even te gebruiken geraak je er gewoon aan, en vind je de 'enter-knop' snel terug.

4. De pijltjes, je hebt zoals altijd je 4 pijltjes (boven, onder, links en rechts), maar Steelseries heeft nog wat extra erbij gedaan. Een pijltje naar 'Linksboven' en een naar 'Rechtsboven'. Deze kunnen wel eens van pas kome in FPS games, maar het duurt ook weer even voor je er goed mee kunt werken.

PRIJS:
De prijs op de site is 99, naar mijn mening net wat veel voor dit toetsenbord.
Daarom de 4 Sterren.

BOUWKWALITEIT:
Dit is eer zeer stevig toetsenbord, het voelt goed aan en zal ook lang meegaan vanwege de kwaliteit. Ook de USB-kabel waarmee het verbonden word is van goede kwaliteit, het is niet van plastiek gemaakt maar van een soort stof, zodat er geen plooien in blijven zitten. 5 Sterren!

FUNCTIONALITEIT:
Wat zeer leuk is aan het toetsenbord, zijn de lage knopen. Zeer handig voor te gamen, aangezien je soms heel snel moet handelen en elke millieseconde kan tellen. Het reageert ook zeer snel. Wat zeer leuk is om mee te werken. 5 Sterren!

DRIVERS EN ONDERSTEUNING:
Het is zeer makkelijk te instaleren. Je steekt het in een usb poort van je pc en je kan al meteen beginnen. De meegeleverde quick start guide, vond ik ook zeer duidelijk uitgelegd. De drivers kun je zeer makkelijk terugvinden op de site van Steelseries. 5 Sterren!

VORMGEVING:
Zeer strak design, je kan er perfect je handen op laten rusten. 4 Sterren!

Voor meer info:

VIDEO REVIEW: http://youtu.be/-h0BFii9A9c

~Dit was ook meteen mijn eerste review. Opbouwende kritiek is altijd welkom~

Heb jij ook een Steelseries Apex (Qwerty US)?

Je kunt op de site van SteelSeries de nieuwe Engine 3 downloaden en daarmee kun je ook de firmware van je keyboard updaten.

Bij gebruik van de Engine 3 bleek dat de extra pijltjestoetsen niet werkten en dat ik o.a. de pijltjestoetsen en de multimedia knoppen niet kon herdefinieren terwijl dat wel zou moeten kunnen.
Na wat mailwisselingen met de behulpzame customer support van SteelSeries bleek dat dit aan de Engine 3 lag. Deze ondersteunt dit niet meer.
Ik heb toen de laatste versie van Engine 2 gedownload en alles werkt nu perfect! Nagenoeg alle toetsen zijn te herdefinieren, ook de multimedia toetsen. Je kunt bijvoorbeeld makkelijk ScollLoock en NumLock wisselen of de extra pijltjestoetsen disablen mocht je dit willen.

Voor mij is dit keyboard een uitkomst omdat ik al een eeuwigheid de pijltjestoetsen en het numpad gebruik i.p.v. WASD. Dit keyboard biedt met de herprogrammeerbare media toetsen aan de rechterkant extra functietoetsen waar ik ze nodig heb.

Ik ben er nu volmaakt gelukkig mee en ga er een reserve kopen.
Mooie Review van het toetsenbord. Enkele puntjes daarvan zijn:
- mag wat langer( wat jij fijn vindt)
- Foto kwaliteit is slecht( potato quality)

Ben nog opzoek naar een toetsenbord en heb m'n ogen hierop gericht dus dit heeft me goed geholpen. :)
Mooie review, zeker voor je eerste keer ;)
Mag misschien iet wat uitgebreider, maar doe zeker zo verder!
Ik ga er mij mischien zo eentje halen :)
wordt je niet gek van die kleine SHIFT key?
Beste BasNation,

De Shift Key is niet echt klein hoor, misschien lijkt dat zo op de foto, maar zeker in gebruik, heb ik daar helemaal niets van gemerkt.
Ieder z'n ding, maar ik kan er simpelweg niet aan wennen ;). En in NL is het soms knap lastig om een versie van een keyboard te vinden met een internationale layout i.p.v. NL, nog los van het feit dat jij een Azerty layout hebt.

[Reactie gewijzigd door BasNation op 28 augustus 2013 21:38]

kunnen de lichtjes ook uit? of kan je de lichtjes veranderen fzo?
De lichtjes kunnen uit als je dat wilt ja, je hebt 8 helderheids standen van je lichtjes.
En ze kan ze per cattegorie veranderen.
-De nummers
-De letters in het midden
-Linker macro knoppen
-Bovenste macro knoppen en F knoppen
-Het logo samen met de zijkanten
Ik heb mezelf ook zo'n Apex toetsenbord gekocht. Ben het in grote lijnen eens met wat je hier schrijft.

Waar ik wel nog problemen mee heb is de spatiebalk. Die werkt stroef en blijft soms zelfs hangen. Is dit iets wat jij ook ervaart?
Hey Sjaak,

Ik heb daar geen last van, de spatiekbalk vind ik zelfs zeer soepel en fijn in gebruik.
Als hij echt zo stroef is als jij verteld zou ik misschien eens terug gaan naar de winkel, want dit zou niet mogen.

Ik hoop je hiermee wat verder geholpen te hebben?