Lowepro Photo Hatchback 16L AW Grijs Review

schoenzool 1 augustus 2013, 339 views

Lowepro Photo Hatchback 16L AW Grijs

Pluspunten

• mulitifuntioneel door uitneembaar camera compartement
  • groot genoeg voor de beginnende fotograaf
  • lichtgewicht
  • stevige hengels over je schouder heen
  • mooi design
  • Goede bouwkwaliteit
  • Regenhoes inbegrepen

Minpunten

• Geen versteviging over de gehele rug waardoor de tas soms een beetje bol gaat staan
  • Geen elistieke banden om bijvoorbeeld een jas aan de buitenkant van je tas te bevestigen
  • Groot lowepro tekst op de tas
  • Netjes aan de binnekant van de tas hadden groter gemogen en afsluitbaar

Ik heb nu ongeveer 3 maanden deze tas in mijn bezit, en gebruik hem elke dag. Deze tas is multifunctioneel en kan meer als alleen je camera vervoeren. Doordat het camera gedeelte uit de tas gehaald kan worden, gebruik ik deze tas ook voor dagelijks gebruik. Ik neem hem mee op dagtripjes, werk of naar mijn opleiding. Er is genoeg ruimte om alle noodzakelijke spullen mee te nemen zoals boeken, pennen, drinken, eten, zonnebril ect. Er zit een klein netje in het hoofdvak voor pennen, sd-kaartjes en dergelijke, dit is wat aan de magere kant. Dit netje kan niet dicht waardoor je spullen soms in de tas vallen. Naast het grote vak heb je nog een voorvak voor bijvoorbeeld een ipad. Ik gebruik dit vak niet veel maar als je dunne objecten hebt is erg handig. Het bestaat uit 2 gedeeltes dus naast je ipad kun je nog iets anders erin doen.

Met het cameragedeelte in de tas is de ruimte wat beperkter voor andere spullen die je mee wilt nemen maar voor degene die niet veel nodig heeft om een dag foto's te gaan maken is dit geen probleem. Je kunt een 2 maal een halve liter water kwijt aan de zijkanten van de tas.

De bouwkwaliteit is degelijk, de tas kan tegen een stootje en als je ergens tegen aan schuurt zie je geen beschadiging. De tas waar de camera inzit is stevig en houdt de camera goed op zijn plaats. De vakjes zijn te verstellen wat erg handig is als je een andere lens op je camera zet. De camera tas in en uit je tas halen is gebruiksvriendelijk te doen door middel van klittenband.
Na 3 maanden is er geen enkel mankement aan de tas.

De tas is lichtgewicht en van een mooie omvang. Ik wil een tas hebben waar ik ver mee kan lopen en nog steeds fijn zit. Door de versteviging en ademend materiaal in de schouderstukken is dit het geval. Alleen bij erg heet weer krijg ik soms last van kleine vochtplekken.
De camera haal je aan de achterzijde uit de tas. Dit vind ik persoonlijk een voordeel omdat de camera hierdoor veilig op is geborgen niet door andere toegankelijk. Wil je snel bij je camera kunnen dan is deze tas niet handig voor je omdat je de tas van je rug moet halen.
Voor de fotograaf die graag meer lenzen mee wil nemen is deze tas niet geschikt. Er kunnen maximaal 2 lenzen van een niet al te groot formaat in. Voor de beginnend fotograaf. Kleinere dslr, kitlens en kleine prime past het precies.

De regenhoes is gemakkelijk te bevestigen en houdt je spullen droog.

De tas ziet eruit als een gewone tas, dit is een voordeel omdat het minder opvalt dat kostbare spullen vervoerd. Echter hadden ze van mij de tekst "lowepro" van de voorkant af mogen halen.

De rugzak heeft geen versteviging lopen over de gehele rug. Dit omdat je de camera aan de achter uit de tas haalt. Hierdoor is er geen ruimte voor verstevigende strip over de gehele lengte van de rug. Niet dat de tas hierdoor onstevig aanvoelt maar als je dit gewend bent voel je het verschil. De tas gaat soms een beetje bol staan.
Daarnaast heeft deze tas geen elastieken draden over de buitenkant van de rugzak lopen waardoor ik geen (regen)jas kwijt kan. Hierdoor ben ik genoodzaakt om deze in mijn tas te doen maar vaak is hier geen ruimte voor als ik mijn camera meeneem.

Wil je een kleinere tas die je niet alleen gebruikt voor fotograferen maar ook een handige tas voor dagtripjes of ander dagelijks gebruik dan is deze zeker een aanrader. De kwaliteit die je krijgt voor deze prijs is goed te noemen.

• ipad
  • kitlens 18-55mm
  • nikon 35mm af-s prime
  • nikon d5200

Heb jij ook een Lowepro Photo Hatchback 16L AW Grijs?