WD WD1200JB, 120GB Review

AteZ 8 mei 2005, 276 views

WD WD1200JB, 120GB

Pluspunten

• zeer stil met schijfbewerkingen en toch snel

Minpunten

• de lagers maken een zingend geluid. de lagers zijn luidruchtig maar betrouwbaar.

Dit waren de eerste schijven op de markt met 8mb cache. de prestaties van deze 7200 rpm schijf zijn zeer goed te noemen.
ik gebruik deze schijven op een Via controller op het ASUS p4p800 de luxe moederbord. in de raid 0 combinatie geeft het goede prestaties.
de snelheid is nu wel achterhaald door snellere modellen maar toch is het een betrouwbare schijf gebleken. ik gebruik ze nu al 2 jaar24/7 en er is nog geen sprake van geluidstoename van de lagers. het zijn dus goede betrouwbare allrounders.
nadeel is het geluid van de ballbearing lagers die lagers zij nu toch echt wel achterhaald. dit is gelijk ook de enige bron van geluid en het grootste nadeel van deze schijven.
De warmte produktie is normaal en zullen geen extra koeling vereisen. echter de levensduur zal wel veel langer zijn als de temperatuur lager wordt gehouden door een licht briesje over de schijven.

Heb jij ook een WD WD1200JB, 120GB?

Still Going strong in mijn server!