Nokia Lumia 520 Zwart Review

_sumimasen 31 juli 2013, 5.019 views

Nokia Lumia 520 Zwart

Pluspunten

• Top toestel voor budget prijs
  • WP8 UI is verfrissend en werkt heel vlot
  • integratie facebook/twitter met contacten is top

Minpunten

• Geen car-kit ondersteuning
  • Integratie google calender
  • groepen hebben maximaal 25 personen?
  • microSD kaart niet te gebruiken door of voor apps, enkel voor zelf toegevoegde muziek,foto's en video's

Nadat mijn iPod gevallen was en een gesplinterd scherm had dacht ik een nieuwe te kopen, maar waarom zou ik dat doen als ik voor minder geld deze Lumia 520 kan kopen?

Er zijn echte pluspunten aan het toestel:
WP8 draait heel vlot, ziet er mooi uit en de integratie met facebook/twitter is uitstekend. Android en iOS hebben hier duidelijk een rivaal.

Ook de nokia maps, GPS etc zijn super voor deze prijsklasse. Voor 15 meer kan je zelfs navigatie hebben over de ganse wereld en ook het downloaden van maps voor offline gebruik is ideaal.

Maar er zijn enkele basics die WP8 in orde moet brengen (niet Nokia, goed toestel!)
-geen ondersteuning voor SAP bluetooth protokol=geen car kit ondersteuning voor een hoop wagens. Aangezien ik vaak bel in de auto was dit al een dealbreaker.
-contactbeheer: de integratie met outlook.com en google loopt spaak naar mijn mening:
Ik kan geen foto's toevoegen op outlook.com, google calendar integratie is ook moeilijk (misschien zal dit beter gaan na de update in augustus).
-sluiten van apps is zeer vervelend (heel vaak op de back toets drukken)
-IE10 is onhandig in het gebruik
-Het is al 2x gecrashd op 2 dagen...
-verder is er microSD ondersteuning maar dit kan niet gebruikt worden door Apps. dus zorg maar dat je genoeg hebt met die 4-5GB die je over hebt voor spotify, apps, etc.

Heb jij ook een Nokia Lumia 520 Zwart?

Ik weet niet hoe het precies zit bij Windows Phone, maar ik dacht wel dat je met een simpele druk op de WIndows-toets in het midden van de toetsenrij aan de onderkant van je toestel terug naar het homescreen ging.
dat klopt, maar op den duur heb je dan een hoop open apps en vester (druk maar eens lang op de back toets).
Om deze dan te sluiten moet je herhaaldelijk de back toets indrukken. Ik heb geen snelle manier gevonden om dit te doen
Hij sluit wel automatisch deze apps als hij meer geheugen nodig heeft dus is niet helemaal nodig.

Ik denk wel dat ze in windows phone 8.1 (of 9) dat begin volgend jaar uitkomt zeer veel zullen aanpassen, waaronder dit
Goed om te horen, al bij al was dit maar een minor annoyance.
Geen foto's toevoegen op outlook.com? Wat bedoel je hier mee?
Ik kan in de e-mail app gewoon als bijlage een foto kiezen?

En wat vind je onhandig aan IE10?
Waarom is je toestel 2x gecrasht? Tijdens welke applicatie?

En bluetooth zal met de aankomende update worden gefixt als het goed is :-)
Bluetooth; blijkbaar is het al de laatste 3-4 jaar een prangende vraag van de gebruikers en ik heb er niets over gelezen... wel bluetooth 4.0 support maar dat is niet hetzelfde.

Outlook.com: je contacten beheren kan normaal gezien het best via outlook.com en je microsoft account. Echter zijn er flink wat problemen met het contactbeheer op outlook.com:
-groepen beheren is zeer vervelend, je kan geen foto toevoegen aan een contact (welkom in 2013?) en nog vele andere dingen die tonen dat ze niet veel moeite hebben gedaan aan contactbeheer.
Let op, je kan nog steeds een foto toevoegen in de telefoon zelf, maar dat zie je niet op outlook.com. en ook het minpunt dat groepen op je telefoon maximaal 25 personen mogen bevatten (waarom een limiet notabene?)

IE10: gebruik eens chrome op iOS en ga dan naar IE10: beter tab beheer, forward btn, zelfs je text editen is onhandig op IE10 (op iOS komt er een vergrootglas dat je toont waar je cursor precies zit, niet bij IE10, moet ik maar gokken en opnieuw proberen).

De crashes heb ik niet verder kunnen bestuderen, het was niet tijdens een specifieke app iig.

Uiteindelijk heeft nokia een topapparaat geleverd maar is WP8 nog achter met de basics.
Een Lumia 520 met Android (en car-kit support) zou verkopen als zoete broodjes!

[Reactie gewijzigd door _sumimasen op 31 juli 2013 15:21]

Tekst editen vindt ik zelf bij WP8 stuk beter dan bij iOs, maar is wel even wennen.
Even ingedrukt houden tot de cursus boven je vinger verschijnt, dan naar beneden trekken, en voila! Werkt stuk accurater dan bij iOs & android is mijn mening.

En over outlook.com, bedoel je hier de website of op de telefoon zelf..?

En tja, zelf ik vind IE10 vrij prettig werken. Heb zelf ook chrome op een iPad 2, maar vind het zelf niet makkelijker/beter werken.
Je kan het knopje waarmee je refresht in IE10 ook instellen als tabblad switcher, in de settings van IE10 (in IE10 op de 3 puntjes drukken naast je URL balk, onderaan staat settings).
outlook.com: ik bedoel de website. linkje...

Ik moest outlook.com gebruiken om groepen groter dan 25 aan te maken en die dan te synchen op de telefoon.
Dat gaf andere problemen (integratie twitter/facebook was weg voor die groepen op de telefoon), maar dan kan ik tenminste mijn contacten beter groeperen.
Je hebt gelijk, dat is inderdaad debiel 8)7