AMD A8-5600K Boxed Review
Ik heb de AMD A8 5600K nu een maand in gebruik.
de processor heeft een boost functie waarbij de processor van 3.6 GHz
naar 3.9 GHz overschakelt. Die functie had ik natuurlijk na wat tests te runnen meteen ingeschakeld. Op mijn cooler Master Hyper 212 Evo heb ik nog een Fan geplaatst net zoals in mijn kast voor meer airflow. Ik kon hem met deze koeler tot 4.3 GHz overclocken maar ik weet zeker dat je met een betere koeler zoals de corsair H80 je hem tot 4.5 GHz kan overclocken.
Je kan de ingebouwde videokaart ook overclocken.
Ik heb de zelfde computer voor een vriend gekocht maar dan zonder videokaart dus gebruikt hij de build in graphics van de A8 processor.
Die doen het verbazingwekkend goed hij kan namelijk spellen zoals borderlands...
Pluspunten
goedkoop overclockbaar
Minpunten
dual graphics valt tegen
Eindoordeel
de processor heeft een boost functie waarbij de processor van 3.6 GHz
naar 3.9 GHz overschakelt. Die functie had ik natuurlijk na wat tests te runnen meteen ingeschakeld. Op mijn cooler Master Hyper 212 Evo heb ik nog een Fan geplaatst net zoals in mijn kast voor meer airflow. Ik kon hem met deze koeler tot 4.3 GHz overclocken maar ik weet zeker dat je met een betere koeler zoals de corsair H80 je hem tot 4.5 GHz kan overclocken.
Je kan de ingebouwde videokaart ook overclocken.
Ik heb de zelfde computer voor een vriend gekocht maar dan zonder videokaart dus gebruikt hij de build in graphics van de A8 processor.
Die doen het verbazingwekkend goed hij kan namelijk spellen zoals borderlands 2 gewoon in 1080p in medium settings spelen. Hij gebruikt ook nog gewoon de standaard koeler en heeft hem niet overgeclocked of in boost mode staan.
Het enige minpunt is dat dual graphics allemaal leuk en aardig klinkt maar je alleen goedkope videokaarten van amd daarvoor kan gebruiken en zo nooit de prestaties van een gtx 660 of een radeon 7870 bereikt.
Reacties (12)
Een internet search heeft me al aan een antwoord geholpen, het kan wel, maar alleen met 65/66/6700 series videokaarten. Erg medium/low end dus.
[Reactie gewijzigd door Kosh66 op 23 juli 2024 05:27]
#dmvdberg je kan zoals kosh66 al zegt alleen low end videokaarten in dual graphics runnen.
En een gtx 660 zit daar al boven.
Zeker als je voor een FX4100 wil gaan zou ik voor een high end i3 model gaan in combi met een H serie intel chipset. Meer performance per Ghz.
Moederbord: pricewatch: MSI H77MA-G43
CPU: pricewatch: Intel Core i3 3245 Boxed
[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 23 juli 2024 05:27]
Met gaming heb je er bovendien geen voordeel mee. Een i5 presteert zelfs beter dan een i7 in games.
Ik ben nieuw op Tweakers en dit was mijn eerste review
Maar bedankt.
Paar punten die ook al eerder aangehaald zijn.
1: Dual Graphics is leuk en aardig maar nogal low end idd.
2: In combi met een aparte video kaart had je VEEL beter een i3 3220 kunnen nemen. Deze verslaat de A8 EN de A10 series op elk mogelijk vlak ronduit, zeker met gaming.
3. Als het echt om el cheapo gaming ging, waarom dan niet een A10-6800K ?? Die kan in z'n remy prima 1080p gaming doen. En beter dan de A8 variant. Vooral als je het combineert met 1866Mhz DDr3 geheugen.
Dan nog een input puntje van mij zelf: De keuze voor een GTX660 is opmerkelijk (maar wel prima). Echter een HD7790 in combi met deze A8 is al logischer en was goedkoper geweest.
[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 23 juli 2024 05:27]
Ik heb net als jou rond dezelfde tijd een a8-5600k systeempje gebouwd met moederbord ASRock FM2A75 PRO4-M en dat werkt inderdaad geweldig. Ik heb gekozen voor mijn DDR3 1333 Geheugen van 6GB uit mijn vorige systeem, want 1866mhz is een stuk duurder en kan sneller instabiel raken.
Games als Crysis 1, 2 en 3, Mass Effect 3 en COD 4 MW draaien soepel op hoog detail op resoluties hoger dan 1280 of 720/1080p.
Ik gebruik geen losse videokaart. Idle blijft ie rond de 30 graden (35 met dit warme weer) en tijdens games tussen 45 en 60, afhankelijk van welk spel en kamertemperatuur. Ik gebruik gewoon de standaard koeler.
Er wordt genoemd dat de A10-6800k beter is, maar uit benchmarks blijkt dat de A8 vaak toch net beter presteert, ondanks dat de A10 meer grafische cores heeft.
Ben er ook erg tevreden mee.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

:strip_icc():strip_exif()/u/258216/TweakCV.jpg?f=community)